Graaibak grootste ergernis in uitverkoop

Graaibak grootste ergernis in uitverkoop

De uitverkoop is onverminderd populair bij Nederlandse vrouwen. De grootste ergernis tijdens de kortingsperiode zijn de onoverzichtelijke graaibakken waar afgeprijsde artikelen in zijn gestort.

Kleding blijft uitverkooptopper

Dat blijkt uit een onderzoek dat Wehkamp.nl heeft laten doen onder 773 vrouwen. De graaibakken worden door 65 procent van de ondervraagden als ergernis genoemd. Ook rommel in de winkel (51%) en uitvinden dat de eigen maat niet meer beschikbaar is (43%) zijn ergernissen voor koopjesjagende vrouwen. Liefst 88 procent van de vrouwen koopt daadwerkelijk producten tijdens de uitverkoop, waarbij 66 procent aankopen uitstelt omdat de periode van afprijzingen eraan komt.

 

Vrouwen kopen tijdens de uitverkoop het vaakst kleding en schoenen, waarbij vooral voor zichzelf (58%) of de kinderen (29%) wordt gekocht. Volgens Wehkamp.nl wordt ook de online uitverkoop steeds populairder: 60% van de ondervraagden zegt regelmatig tot vaak online te shoppen tijdens de uitverkoop.

 

"We zien dat steeds meer consumenten het gemak van online winkelen willen ervaren en drukke, ononverzichtelijke winkels in de uitverkoop willen mijden. Ook het feit dat je online direct kunt zien of je maat nog in de uitverkoop beschikbaar is, wordt door veel vrouwen als een belangrijke drijfveer gezien om online te gaan winkelen", zegt Patrick van Huet van Wehkamp.nl.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Amazon denkt aan fysieke winkels in Duitsland

18/12/2017

De topman van de Duitse tak van Amazon heeft in een interview gezegd dat fysieke winkels van de online retailer in Duitsland slechts "een kwestie van tijd" zijn. Volgens hem is dat noodzakelijk, omdat de klant dat wil.

Beate Uhse vraagt faillissement aan

15/12/2017

Het Duitse eroticabedrijf Beate Uhse heeft het faillissement aangevraagd. Het bedrijf had al langer problemen om in een digitale wereld de omzet op peil te houden. De winkels blijven open. 

Deze retailers pakken uit met knappe kerstcommercials

15/12/2017

Heel wat internationale retailers pakken in de aanloop naar de eindejaarsfeesten uit met ambitieuze kerstcommercials. RetailDetail selecteerde twaalf opmerkelijke reclamespots. Laat u ook een traantje van ontroering?

Retail vraagt om innovatie en transformatiekracht

13/12/2017

Vedis Retail Platform organiseert op dinsdag 19 december de vierde editie van de New Retail Champions Award. Hiermee stimuleert Vedis de innovatie in de retail en plaatst het nieuwkomers in de kijker. Gastspreker is onze eigen Jorg Snoeck.

Lees het nieuwe RetailDetail Magazine online

13/12/2017

Ja, er staat bekend volk op de cover van de decembereditie van RetailDetail Magazine, naar aanleiding van onze boeklancering. Maar blader vooral verder, want dit nummer staat ook boordevol boeiende interviews met grote namen uit de retailwereld.  

Colruyt Group: omzet stijgt, winst daalt

12/12/2017

De toegenomen promotiedruk op de Belgische foodretailmarkt weegt op de resultaten van Colruyt Group, zo blijkt uit de halfjaarcijfers. Met de concurrentiepositie van de retailer is niets mis, maar de marges krimpen.

Back to top