Graaibak grootste ergernis in uitverkoop | RetailDetail

Graaibak grootste ergernis in uitverkoop

Graaibak grootste ergernis in uitverkoop

De uitverkoop is onverminderd populair bij Nederlandse vrouwen. De grootste ergernis tijdens de kortingsperiode zijn de onoverzichtelijke graaibakken waar afgeprijsde artikelen in zijn gestort.

Kleding blijft uitverkooptopper

Dat blijkt uit een onderzoek dat Wehkamp.nl heeft laten doen onder 773 vrouwen. De graaibakken worden door 65 procent van de ondervraagden als ergernis genoemd. Ook rommel in de winkel (51%) en uitvinden dat de eigen maat niet meer beschikbaar is (43%) zijn ergernissen voor koopjesjagende vrouwen. Liefst 88 procent van de vrouwen koopt daadwerkelijk producten tijdens de uitverkoop, waarbij 66 procent aankopen uitstelt omdat de periode van afprijzingen eraan komt.

 

Vrouwen kopen tijdens de uitverkoop het vaakst kleding en schoenen, waarbij vooral voor zichzelf (58%) of de kinderen (29%) wordt gekocht. Volgens Wehkamp.nl wordt ook de online uitverkoop steeds populairder: 60% van de ondervraagden zegt regelmatig tot vaak online te shoppen tijdens de uitverkoop.

 

"We zien dat steeds meer consumenten het gemak van online winkelen willen ervaren en drukke, ononverzichtelijke winkels in de uitverkoop willen mijden. Ook het feit dat je online direct kunt zien of je maat nog in de uitverkoop beschikbaar is, wordt door veel vrouwen als een belangrijke drijfveer gezien om online te gaan winkelen", zegt Patrick van Huet van Wehkamp.nl.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


“Coolblue doet z’n stinkende best om klanten blij te maken”

23/02/2018

Een retailer die met humor het verschil maakt: het kan. Als je erin slaagt klanten blij te maken, hoef je nauwelijks in reclame te investeren, zegt Matthias De Clercq, manager van Coolblue België. Hij spreekt op het RetailDetail Omnichannel Congress.

Blokker wil in 2019 opnieuw winst maken

23/02/2018

Met de Nederlandse winkelketen Blokker gaat het stilaan de juiste kant op, althans volgens CEO Casper Meijer. Hij verwacht wel dat Blokker dit jaar nog een verlies zal moeten slikken, maar mikt op winst in 2019.

KaDeTe, ’s werelds eerste startup-supermarkt, opent in Berlijn

22/02/2018

In Berlijn opent volgende maand KaDeTe, ’s werelds eerste startupsupermarkt. De fysieke marktplaats geeft startende merken en bedrijven de kans om in contact te komen met consumenten en inkopers.

"Geen grote verrassing" mocht Unilever voor Rotterdam kiezen

22/02/2018

Volgens de Financial Times maakt Rotterdam en niet Londen de meeste kans om het hoofdkantoor van het Brits-Nederlandse Unilever te krijgen. De zakenkrant baseert zich daarvoor op bronnen uit politieke middens.

Recordcijfers voor Henkel

22/02/2018

Het Duitse Henkel heeft er een sterk 2017 opzitten, met zowel op vlak van omzet als op vlak van winst absolute recordcijfers. Zo wist het bedrijf voor het eerst de grens van 20 miljard euro omzet te doorbreken.

Hudson’s Bay schroeft Nederlandse ambities terug

22/02/2018

De komende weken openen drie vestigingen van Hudson’s Bay de deuren in Nederland. Het gaat over warenhuizen in Enschede, Amersfoort en Haarlem. Wel schroeft de keten ondertussen de ambities terug.

Back to top