Graaibak grootste ergernis in uitverkoop

Graaibak grootste ergernis in uitverkoop

De uitverkoop is onverminderd populair bij Nederlandse vrouwen. De grootste ergernis tijdens de kortingsperiode zijn de onoverzichtelijke graaibakken waar afgeprijsde artikelen in zijn gestort.

Kleding blijft uitverkooptopper

Dat blijkt uit een onderzoek dat Wehkamp.nl heeft laten doen onder 773 vrouwen. De graaibakken worden door 65 procent van de ondervraagden als ergernis genoemd. Ook rommel in de winkel (51%) en uitvinden dat de eigen maat niet meer beschikbaar is (43%) zijn ergernissen voor koopjesjagende vrouwen. Liefst 88 procent van de vrouwen koopt daadwerkelijk producten tijdens de uitverkoop, waarbij 66 procent aankopen uitstelt omdat de periode van afprijzingen eraan komt.

 

Vrouwen kopen tijdens de uitverkoop het vaakst kleding en schoenen, waarbij vooral voor zichzelf (58%) of de kinderen (29%) wordt gekocht. Volgens Wehkamp.nl wordt ook de online uitverkoop steeds populairder: 60% van de ondervraagden zegt regelmatig tot vaak online te shoppen tijdens de uitverkoop.

 

"We zien dat steeds meer consumenten het gemak van online winkelen willen ervaren en drukke, ononverzichtelijke winkels in de uitverkoop willen mijden. Ook het feit dat je online direct kunt zien of je maat nog in de uitverkoop beschikbaar is, wordt door veel vrouwen als een belangrijke drijfveer gezien om online te gaan winkelen", zegt Patrick van Huet van Wehkamp.nl.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zooplus groeit met vijfde in derde kwartaal

20/10/2017

In het derde kwartaal van 2017 is de omzet van huisdierenwebshop Zooplus met 22% gegroeid naar 277 miljoen euro. Daarmee zet het bedrijf de groei van de eerste kwartalen verder.

Action opent duizendste winkel

20/10/2017

Morgen is een belangrijke dag voor discounter Action: dan opent de keten in Gorinchem zijn duizendste vestiging. Het neemt daarvoor zijn intrek in een pand waar voorheen Charles Vögele en Aldi te vinden waren.

RetailDetail Magazine #5 staat online

18/10/2017

Op de cover van de oktobereditie van RetailDetail Magazine prijkt de nieuwe CEO van e5 mode, Alexander Talpe. Verder in dit nummer: een uitgebreid dossier over winkelvastgoed en stadsmobiliteit.

Nederlandse brillenverkoper Eyelove nu ook in België

18/10/2017

Het Nederlandse Eyelove, een prijzenbreker op de brillenmarkt, opent vandaag zijn eerste twee winkels in België. Daarnaast worden er ook al gesprekken gevoerd om snel nog meer vestigingen te openen.

Richemont verwacht forse winststijging voor eerste halfjaar

17/10/2017

Het Zwitserse luxebedrijf Richemont, eigenaar van onder andere horlogemerk Cartier, verwacht dat de winst voor de eerste helft van het boekjaar met maar liefst 80% de hoogte in gaat. De omzet gaat met meer dan 10% vooruit.

Safe.Shop is nieuw wereldwijd e-commercekeurmerk

16/10/2017

Met Safe.Shop is het eerste wereldwijde keurmerk voor de e-commercesector gelanceerd. Momenteel zijn er nog maar twaalf landen aangesloten, maar dat aantal moet in de toekomst flink uitgebreid worden.

Back to top