Grandvision groeit verder in vierde kwartaal | RetailDetail

Grandvision groeit verder in vierde kwartaal

Grandvision groeit verder in vierde kwartaal

In het vierde kwartaal is zowel de omzet als de vergelijkbare omzet van optiekbedrijf Grandvision verder gegroeid. Dankzij enkele overnames groeide de omzet met 8%, maar ook de vergelijkbare omzet groeide met bijna 4%.

Groei op alle markten

In de 'G4', dat wil zeggen de activiteiten in Frankrijk & Luxemburg, Duitsland & Oostenrijk, Nederland & België en het Verenigd Koninkrijk & Ierland, versnelde de omzetgroei in het vierde kwartaal. In Duitsland kwam die groei er omdat heel wat consumenten hun aankoop in het derde kwartaal hadden uitgesteld. In Frankrijk wist Grandvision aan marktaandeel te winnen dankzij lagere prijzen op de markt, die ten goede kwamen van de budgetconcepten zoals Générale d’Optique.

 

Ook in de rest van Europa, met Italië als grootste markt, was er sprake van een versnelde groei. In Italië begint de fusie van Avanzi en Optissimo zijn vruchten af te werpen. In Amerika & Azië groeide Grandvision dankzij overnames in de Verenigde Staten, Mexico en Uruguay, maar was er ook sprake van organische groei in Mexico en Turkije.

 

Grandvision behoudt zijn doelstellingen voor het volledige jaar, met een verwachte omzetgroei van minstens 5%. Volledige cijfers worden pas op 20 februari vrijgegeven.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

HelloFresh verhoogt omzetprognose

14/05/2018

HelloFresh trekt zijn verwachtingen voor 2018 op: het bedrijf verwacht in 2018 tot 35% te groeien (eerder was dat maximum 30%) dankzij positieve cijfers in de Verenigde Staten, inmiddels de grootste markt voor de Duitsers.