Zonnebrillen.com overgenomen door GrandVision

GrandVision neemt Zonnebrillen.com over

GrandVision neemt Zonnebrillen.com over

GrandVision, de groep achter brillenketens als Pearle en GrandOptical, voegt nu ook Zonnenbrillen.com toe aan zijn portfolio. Het bedrijf wil met de overname zijn online verkoop in België en Nederland doen groeien.

Online groeien

De overname van zonnebrillen.com past binnen de strategie van het beursgenoteerde concern om online, met name in België en Nederland, verder te groeien. Op 1 december wordt de overname officieel een feit.

 

Eerder dit jaar nam GrandVision nog Tesco Opticians over, de brillenketen van de Britse supermarktgigant Tesco, waarmee de optiekgroep 209 optiekwinkels in het Verenigd Koninkrijk in de portefeuille kreeg. In het derde kwartaal steeg de omzet van GrandVision met 3,9% naar 858 miljoen euro. Het bedrijf klokte vorig jaar af op een omzet van 3,3 miljard euro, een stijging met 3,5%.

 

Welk prijskaartje aan de overname van zonnebrillen.com hangt, maakte GrandVision niet bekend. De keten is intussen actief in veertig landen en telt meer dan 6.500 verkooppunten wereldwijd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Pabo start door als ‘be you’

21/06/2018

Het failliete erotiekconcern Beate Uhse, het moederbedrijf achter Pabo, neemt een doorstart onder een nieuwe merknaam. De focus ligt op online handel.

KantoorExpert koopt Office Centre van Staples

21/06/2018

KantoorExpert wil de 39 Nederlandse vestigingen van Office Centre overnemen van Staples. De leverancier van kantoorbenodigdheden uit Soest zou zo’n 40 miljoen euro veil hebben voor Office Centre.

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Hema opent eerste winkel in Berlijn

15/06/2018

Hema heeft zijn eerste Berlijnse winkel geopend, alweer de vijftiende in Duitsland.Hema ziet in Duitsland een belangrijke groeimarkt: reeds volgende maand opent de de keten haar tweede Berlijnse winkel.