Groei van Grandvision vertraagt | RetailDetail

Groei van Grandvision vertraagt

Groei van Grandvision vertraagt

 Optiekbedrijf Grandvision, het moederbedrijf van Pearle en Eyewish, heeft in 2015 een vergelijkbare omzetgroei van 4,1 procent gekend. Dat is iets minder dan een jaar geleden, toen de vergelijkbare omzetgroei strandde op 4,3 procent.

 

Groei vertraagt op alle markten

In het vierde kwartaal was er sprake van een vergelijkbare groei van 2,2 procent. Een jaar eerder was dat nog 6,1 procent. De daling is zichtbaar op alle markten, maar in de regio 'Other Europe' was er zelfs sprake van een lichte daling van 0,7 procent. In de regio 'Americas & Asia' was er een groei van 5,6 procent. Een jaar eerder was dat nog 10,4 procent. Op de vier belangrijkste markten, de zogenaamde G4, was er een groei van 3 procent, de helft van een jaar eerder.


De daling in Europa is te wijten aan een vertraagde groei in Italië en het noorden van Europa. De regio Americas & Asia had dan weer te lijden onder de zwakke prestaties in Rusland, waardoor de goede cijfers in Zuid-Amerika teniet werden gedaan.


Grandvision presenteert zijn volledige cijfers voor het boekjaar 2015 en voor het vierde kwartaal op 16 maart.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Hema opent eerste winkel in Berlijn

15/06/2018

Hema heeft zijn eerste Berlijnse winkel geopend, alweer de vijftiende in Duitsland.Hema ziet in Duitsland een belangrijke groeimarkt: reeds volgende maand opent de de keten haar tweede Berlijnse winkel.

Coolblue haalt 311 miljoen euro Belgische omzet

15/06/2018

De Nederlandse elektronicaretailer Coolblue realiseerde vorig jaar in België een recordomzet van 311 miljoen euro. Het bedrijf maakt ook bekend nieuwe, lokale depots te openen voor de uitrol van witgoed in Wallonië. 

Bol.com rolt herhaalservice Bespaar Continu online uit

15/06/2018

Bol.com lanceert herhaalservice Bespaar Continu op de website. Vergelijkbaar met Amazon Prime, bezorgt de dienst vaste commodity-producten die mensen altijd in huis willen hebben tegen kortingen.

Franchisesector sneller gegroeid dan hele Nederlandse economie

14/06/2018

Terwijl de Nederlandse economie in de periode 2015-2017 met 7,37% groeide, klokte de franchisesector af op een groei van 7,57%. En dat ondanks de lichte daling van het aantal formules en vooral de "dieprode cijfers" van de modesector.