"Grootste Nederlandse borsten zijn te vinden in Overijssel" | RetailDetail

"Grootste Nederlandse borsten zijn te vinden in Overijssel"

"Grootste Nederlandse borsten zijn te vinden in Overijssel"

Volgens erotiekwarenhuis Pabo.nl hebben vrouwen uit Overijssel de grootste borsten van Nederland. Daar worden immers het meeste beha's met de cupmaten D, E en F verkocht. Ook in Drenthe worden er veel grote maten verkocht.

Het zit in de genen

In Zeeland is het plaatje echter gecompliceerder: bij de Zeeuwen worden weliswaar de meeste beha's met de kleinste cupmaat verkocht, maar in die provincie koopt ook tien procent van de vrouwen een beha met cupmaat F.

 

Volgens seksuologe Kaat Bollen heeft de verspreiding van de cupmaten voornamelijk te maken met de genen: "Als jij grote borsten hebt, is de kans groot dat andere vrouwen in jouw familie ook grote borsten hebben. Familieleden wonen vaak bij elkaar in de buurt, dus je krijgt al snel dat in bepaalde streken bovengemiddeld veel vrouwen met grote of juist kleine borsten wonen." Daarnaast hebben hormonen in het eten en het grondwater ook hun invloed.

 

Pabo onderzocht naast de borstmaten ook waar de meeste groot geschapen mannen wonen. Die zijn te vinden in Friesland en Noord-Holland, waar respectievelijk 8 en 7 procent van de verkochte condooms de maat XXL hebben. "Het kan ook zijn dat die mannen vooral een groot ego hebben", stelt Kaat Bollen. "Het vergt nader onderzoek of ze écht groot geschapen zijn, of dat ze gewoon iets te optimistisch waren toen ze condooms bestelden."

 

Aangezien de resultaten van het onderzoek enkel gebaseerd zijn op de verkopen van Pabo, kunnen ze niet echt statistisch relevant genoemd worden. Desalniettemin blijft het een ludieke en - gelet op de media-aandacht - erg geslaagde manier om big data in te zetten voor de marketing van een bedrijf.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.