Groupon opent eerste distributiecentrum en lanceert nieuwe dienst | RetailDetail

Groupon opent eerste distributiecentrum en lanceert nieuwe dienst

Groupon opent eerste distributiecentrum en lanceert nieuwe dienst

Groupon heeft in het Amerikaanse Cincinnati zijn eerste eigen distributiecentrum geopend. Dat biedt werk aan 115 werknemers en bevindt zich vlakbij de internationale luchthaven van Cincinnati.

Uitbreiding van diensten

Groupon begon enkele jaren geleden als aanbieder van een dagelijkse deal, die ze via mail verzonden naar mensen die waren ingeschreven op hun nieuwsbrief. Met dit nieuwe distributiecentrum gaat het opnieuw een stapje verder weg van die begindagen. Groupon blijft wel werken met tijdelijke deals, maar koopt al zijn producten zelf in en met het nieuwe distributiecentrum kan het nu de orderverwerking volledig op zich nemen.

 

Daarnaast worden de divisies Groupon Goods en Reserve steeds belangrijker. Reserve werd in 2011 opgericht en biedt kortingen aan op basis van je reservaties bij bepaalde restaurants. Voor de dienst moet op voorhand geen voucher aangekocht worden, zoals we gewoon zijn bij Groupon.

 

Groupon Goods langs zijn kant focust dan weer op de verkoop van gewone producten, in plaats van op deals bij bepaalde retailers. Daarnaast heeft Groupon ook nog Groupon Getaways (voor reizen) en GrouponLive (voor concerttickets en andere evenementen).

 

Groupon Freebies

Groupon kwam onlangs ook nog op de proppen met Groupon Freebies, een nieuwe dienst waarbij klanten coupons en gratis staaltjes kunnen krijgen voor bepaalde producten. De coupons zijn wel enkel voor online aankopen en vooral voor bij de grote nationale ketens in de Verenigde Staten.

 

"Groupon heeft zijn model verschoven en is nu eigenlijk een online winkelcentrum", zegt Peter Krasilovsky, een analist bij BIA/Kelsey, aan Forbes. "De dagelijkse deals zijn nog steeds een deel van dat model, maar daar horen ook online coupons en andere producten en diensten bij."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.

Belgisch fonds dicht bij overname HEMA

09/05/2018

De Belgische Core Equity-holding zou dicht bij een overname van HEMA staan: er zou een mondeling akkoord zijn, de handtekeningen zouden snel kunnen volgen.

Opinie: “Help, er zit een Chinees in mijn broek!”

08/05/2018

Techbedrijven als Alibaba en Amazon gaan er met uw data vandoor, Europa stond erbij en keek ernaar. En de merken en retailers? Die sponsoren de hele operatie, zodat hun grootste concurrenten nog groter worden.

Nieuwe directie voor Xenos

08/05/2018

Blokker Holding heeft de verkoop van 110 Xenos-winkellocaties aan Casa nu formeel afgerond. De zestig resterende Xenos-winkels krijgen een nieuwe directie.