Habbekratz heeft eerste testwinkel geopend | RetailDetail

Habbekratz heeft eerste testwinkel geopend

Habbekratz heeft eerste testwinkel geopend

De nieuwe formule Habbekratz heeft in Utrecht een eerste testwinkel geopend. Het discountconcept van Detailresult brengt een wekelijks wisselend aanbod in non-food.

Kanskoopjes

De winkel van 250 m² bevindt zich aan de Zambesidreef in Utrecht, tegenover een vestiging van Dirk van den Broek, de supermarktformule van Detailresult.

 

Met Habbekratz wil Detailresult meesurfen op het groeiende succes van non-fooddiscounters, zoals Action of Big Bazar. Het nieuwe concept brengt dan ook een wisselend en gevarieerd assortiment aan dagelijkse producten voor huis, tuin en vrije tijd – uiteraard tegen lage prijzen. Habbekratz, in feloranje signing, brengt daarnaast nog een groot aanbod kanskoopjes voor 1, 2 en 3 euro.  

 

“Dit filiaal van Habbekratz is een pilootfiliaal. We willen het concept eerst goed testen en evalueren alvorens we besluiten hoe we hier in de toekomst verder mee gaan. De eerste resultaten zijn echter zeer bemoedigend”, aldus Fiona Wijnbergen van Detailresult. De winkel is iedere dag geopend.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.