Habbekratz heeft eerste testwinkel geopend | RetailDetail

Habbekratz heeft eerste testwinkel geopend

Habbekratz heeft eerste testwinkel geopend

De nieuwe formule Habbekratz heeft in Utrecht een eerste testwinkel geopend. Het discountconcept van Detailresult brengt een wekelijks wisselend aanbod in non-food.

Kanskoopjes

De winkel van 250 m² bevindt zich aan de Zambesidreef in Utrecht, tegenover een vestiging van Dirk van den Broek, de supermarktformule van Detailresult.

 

Met Habbekratz wil Detailresult meesurfen op het groeiende succes van non-fooddiscounters, zoals Action of Big Bazar. Het nieuwe concept brengt dan ook een wisselend en gevarieerd assortiment aan dagelijkse producten voor huis, tuin en vrije tijd – uiteraard tegen lage prijzen. Habbekratz, in feloranje signing, brengt daarnaast nog een groot aanbod kanskoopjes voor 1, 2 en 3 euro.  

 

“Dit filiaal van Habbekratz is een pilootfiliaal. We willen het concept eerst goed testen en evalueren alvorens we besluiten hoe we hier in de toekomst verder mee gaan. De eerste resultaten zijn echter zeer bemoedigend”, aldus Fiona Wijnbergen van Detailresult. De winkel is iedere dag geopend.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.

Retailhub Inspiration Tour: De ‘customer journey’ wordt heel anders

09/07/2018

Met Retailhub van RetailDetail is Antwerpen een unieke retail-hotspot rijker: professionals beleven er de toekomst van retail in het enige inspiratie-platform van de Benelux met 1250 m² aan innovatieve technologie en megatrends.