Handelaars positief over wintersolden | RetailDetail

Handelaars positief over wintersolden

Handelaars positief over wintersolden

De handelaars zijn tevreden met het eindresultaat van de wintersolden. Die kende nog een flinke stijging ten opzichte van vorig jaar, dankzij de winterprik midden januari, waardoor consumenten eindelijk winterkleding gingen kopen.

 

Sterke online groei

De solden hadden al een sterke start gekend, met tijdens de eerste soldendag een omzet die 4 procent hoger lag dan een jaar eerder. Daarna was de verkoop echter stil gevallen, omdat het nog steeds te warm was om winterkleding te kopen. De winterprik midden januari heeft daar echter verandering in gebracht. Dat meldt Comeos.

 

In totaal noteren de handelaars een omzetstijging van 5 procent ten opzichte van een jaar eerder, waarbij vooral de online winkels steeds meer in de smaak vallen. Daar steeg de verkoop met tientallen procenten ten opzichte van vorig jaar. Dit jaar hebben ook heel wat meer handelaars voor het eerst ook online solden aangeboden of het aanbod uitgebreid.

 

Ook bij online retailer Coolblue zijn ze meer dan tevreden over de solden. Daar steeg de omzet van de soldenproducten ten opzichte van een jaar eerder met 45 procent. Dat is zelfs meer dan verwacht, want bij Coolblue werd er uitgegaan van een groei van 36 procent. De top-vijf verkochte producten bestond uit harde schijven, printers, gps-toestellen, smartphones en fitnestoestellen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.

Retailhub Inspiration Tour: De ‘customer journey’ wordt heel anders

09/07/2018

Met Retailhub van RetailDetail is Antwerpen een unieke retail-hotspot rijker: professionals beleven er de toekomst van retail in het enige inspiratie-platform van de Benelux met 1250 m² aan innovatieve technologie en megatrends.