Handelaars verslikken zich in WK-acties | RetailDetail

Handelaars verslikken zich in WK-acties

Handelaars verslikken zich in WK-acties

Enkele handelaars hebben zich na de overtuigende zege van Oranje tegen Spanje verslikt in de WK-actie die ze naar aanleiding van die wedstrijd hadden opgezet, met bijzonder grote kortingen voor de klanten tot gevolg.

50 euro korting

Zo beloofde Gerard Londeman zaterdag 10 euro korting op schoenen per doelpunt van het Nederlandse elftal. Bij een wedstrijd tegen huidig wereldkampioen Spanje had hij echter geen rekening gehouden met een doelpuntenfestival. De wedstrijd eindigde uiteindelijk op een 1-5 overwinning voor Nederland en dus moest Londeman maar liefst de hele dag 50 euro korting geven op elk paar schoenen.

 

Daarbij deed de gemiddelde Nederlander zijn reputatie van koopjesjager alle eer aan. "Mensen kwamen van overal uit Nederland. Dat verbaasde me eigenlijk wel", zegt hij aan het Algemeen Dagblad. "Op een paar kleine en grote maten na zijn alle schoenen bijna op." Londeman besloot het echter niet aan zijn hart te laten komen. "Ik heb er eigenlijk niet van wakker gelegen. Nederland heeft het gewoon heel goed gedaan en ik gun het de klanten ook wel."

 

Schoenen zijn dan ook slechts een onderdeel van de verkoop in zijn winkel en hij draaide zaterdag 100 procent extra omzet. "Voor een grote advertentie door heel Nederland had ik waarschijnlijk meer moeten betalen dan voor alle aandacht die dit heeft opgeleverd."

 

Helft van de prijs

Londeman was echter niet de enige handelaar die dergelijke actie op poten zet. Kledingwinkel Jeans Centre in Leidschendam beloofde 10 procent korting per gemaakt doelpunt en verkocht zaterdag dan ook alles aan halve prijs. "Ik zat gisteravond natuurlijk naar de wedstrijd te kijken en toen het 0-1 werd dacht ik wat jammer", zegt hij tegen Omroep West. "Toen het 1-1 werd vond ik het wel leuk, maar bij 4-1 viel pas het kwartje. En bij de 5-1 dacht ik shit, nu gaat het morgen erg druk worden."

 

Doorheen heel Nederland waren dergelijke acties te vinden, maar het valt te vermoeden dat de gemiddelde handelaar bij de volgende wedstrijden van Oranje toch iets voorzichtiger te werk zullen gaan met het beloven van stevige kortingen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.

Retailhub Inspiration Tour: De ‘customer journey’ wordt heel anders

09/07/2018

Met Retailhub van RetailDetail is Antwerpen een unieke retail-hotspot rijker: professionals beleven er de toekomst van retail in het enige inspiratie-platform van de Benelux met 1250 m² aan innovatieve technologie en megatrends.