Hans Anders stelt directeur omnichannel aan | RetailDetail

Hans Anders stelt directeur omnichannel aan

Hans Anders stelt directeur omnichannel aan
Hans Anders

Optiekketen Hans Anders heeft met Bram Bruijns een directeur omnichannel aangesteld, een nieuwe functie binnen de groep. Bruijns wordt verantwoordelijk voor omnichannel op alle markten van Hans Anders.

 

“ Online steeds belangrijker”

Bram Bruijns is sinds begin deze maand aan de slag bij Hans Anders en was voorheen werkzaam bij modebedrijf WE Fashion, waar hij e-commercedirecteur was. Daarvoor bekleedde hij vier jaar een gelijkaardige functie bij Kijkshop. Bij Hans Anders zal Bruijns de integratie van online en offline retail overzien in Nederland, maar ook in België, Frankrijk en bij Direkt Optik in Zweden. "De meeste klanten kopen hun producten voor optiek en gehoor in onze fysieke winkels, maar de onlinekanalen worden steeds belangrijker in het oriëntatieproces voorafgaand aan de aankoop", zegt een woordvoerder aan RetailTrends.

 

In tegenstelling tot de meeste concurrentie verkoopt Hans Anders ook volledige brillen via de webshop. Volgens de keten is dat zeker haalbaar voor klanten die de sterktes van hun brilglazen kennen en bijvoorbeeld op zoek zijn naar een goedkope tweede bril. De meeste andere optiekketens vragen ook bij online bestellingen aan hun klanten om de details af te handelen in de winkel.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Pabo start door als ‘be you’

21/06/2018

Het failliete erotiekconcern Beate Uhse, het moederbedrijf achter Pabo, neemt een doorstart onder een nieuwe merknaam. De focus ligt op online handel.

KantoorExpert koopt Office Centre van Staples

21/06/2018

KantoorExpert wil de 39 Nederlandse vestigingen van Office Centre overnemen van Staples. De leverancier van kantoorbenodigdheden uit Soest zou zo’n 40 miljoen euro veil hebben voor Office Centre.

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Hema opent eerste winkel in Berlijn

15/06/2018

Hema heeft zijn eerste Berlijnse winkel geopend, alweer de vijftiende in Duitsland.Hema ziet in Duitsland een belangrijke groeimarkt: reeds volgende maand opent de de keten haar tweede Berlijnse winkel.