Hans Anders verkoopt optiekketen Het Huis

Hans Anders verkoopt optiekketen Het Huis
De Hans Anders Retail Group heeft de brillenketen Het Huis voor een onbekend bedrag verkocht aan investeerder HAL Trust.

Zusje van Pearle

Het Huis bestaat uit 89 filialen en achttien winkels in handen van ondernemers. In 2011 behaalde de keten, waar ongeveer 350 mensen werken, een omzet van ongeveer 33 miljoen euro. De overname moet nog wel worden goedgekeurd door kartelwaakhond NMa.

 

HAL Trust doet de overname via dochteronderneming Brilmij, één van de leidende brillenverkopers van het land. Onder de formulenaam Pearle heeft Brilmij 277 winkels door heel Nederland, terwijl het bedrijf ook nog eigenaar is van de 166 winkels van de optiekformule Eyewish Groeneveld. HAL Trust is voor 99 procent eigenaar van Brilmij.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Hema wil fors uitbreiden in Duitsland

21/11/2017

Winkelketen Hema heeft grote plannen in Duitsland: de komende drie jaar moeten er minstens zeventig nieuwe vestigingen openen. Momenteel heeft de keten in Duitsland slechts elf winkels. Daarenboven wil Hema shop-in-shops en winkels in treinstations openen.

"Amazon bijna klaar om kassaloze Go te lanceren"

20/11/2017

Volgens sommige bronnen werft Amazon momenteel bouwmanagers en marketeers aan voor zijn Amazon Go-team. Dat wijst er mogelijk op dat de supermarkt zonder personeel nu ook echt in de startblokken staat.

Mark Thomson (Zebra): "De tools voor de toekomst zijn al voorhanden"

17/11/2017

Volgens Mark Thomson, director of retail industry solutions bij Zebra, verandert de retail in de nabije toekomst ingrijpender dan in de voorbije vijftig jaar bij elkaar opgeteld. Tegen 2020 zal de connectiviteit met klanten immers groter zijn dan ooit, wat een uiterst persoonlijke winkelervaring mogelijk maakt. 

Qrf Beste Winkelketen van België en Qrf Webshop Awards: spanning stijgt!

16/11/2017

Op donderdag 23 november is het zover: op die avond worden de winnaars van de ‘Qrf Beste Winkelketen van België’ en ‘Qrf Webshop Awards’ bekendgemaakt tijdens de RetailDetail Night. 

Barbie wijst G.I. Joe & Co (voorlopig?) af

16/11/2017

Speelgoedreus Mattel zou het overnamebod door concurrent Hasbro hebben afgewezen, schrijft persbureau Reuters op basis van bronnen dicht bij het dossier. Welke gevolgen dat heeft, is vooralsnog onduidelijk.

“Menselijke factor onderbelicht in omnichannelretail”

16/11/2017

Als zaakvoerder van het digitale retailbureau Kega is Kees Verkade begaan met consistente merkbeleving. De rol van het winkelpersoneel in het creëren van een optimale customer journey, zowel online als offline, trekt zijn aandacht.

Back to top