Hans Geels nieuwe algemeen directeur Dille & Kamille

Hans Geels nieuwe algemeen directeur Dille & Kamille

Hans Geels is sinds 1 mei 2013 algemeen directeur van Dille & Kamille en zet daarmee, na tien jaar CliniClowns, de stap van de non-profit naar de retailsector. Hij moet het succesvolle familiebedrijf van 22 filialen in België en Nederland naar veertig filialen in de hele Benelux brengen.

Nieuwe algemeen directeur

Hans Geels was sinds 2002 directielid bij de CliniClowns – sinds 2006 algemeen directeur – en bracht de organisatie in die tien jaar naar een ongekende hoogte. De 48-jarige marketeer werkte eerder ook bij het Wereld Natuur Fonds en de NCRV. Sinds vorige maand ligt zijn boek "De marketing van idealen" in de winkel.

 

Dat hij van de non-profit naar retail overstapt, vindt hij zelf alvast niet ongewoon: ook Dille & Kamille is een bedrijf met een welomschreven ideaal, waar zijn ervaringen uit zijn non-profitverleden een belangrijke bijdrage kunnen aan leveren.

 

Vijfkoppig directieteam

Geels krijgt in zijn poging om ook bij Dille & Kamille de gewenste groei in aantal filialen en uitbreiding in het aanbod te realiseren, versterking van vier andere directeurs: Marius van Sprang (inkoop, logistiek, B-to-B), Mieke De Kempe (winkelbedrijf), Pieter Korthals Altes (operationele en financiële zaken) en Anique Kamerling (zonder portefeuille).

 

Hij zal ook verantwoordelijk zijn voor het departement "Concepting": hieronder vallen de marketing en communicatie, het assortiment, en de formule- en merkontwikkeling.

 

Oprichter trekt zich terug

Freek Kamerling, de man die het bedrijf bijna veertig jaar geleden uit de grond stampte, trekt zich uit de dagelijkse activiteiten terug, maar zal wel in de functie van gedelegeerd commissaris het contact met zijn bedrijf behouden.

 

De allereerste Dille & Kamille werd geopend in Utrecht in 1974. Sindsdien kende Dille & Kamille een continue groei met als resultaat een totaal van 22 vestigingen, waarvan veertien in Nederland en acht in België. Het motto "natuurlijke eenvoud" is al sinds dag één de rode draad door het familiebedrijf.

 

In 2010 lanceerde het bedrijf ook een webshop waar vrijwel de volledige collectie te vinden is. Hoewel 2012 economisch gezien een bijzonder moeilijk jaar was voor veel retailers, boekte Dille & Kamille een omzetgroei van 7,4 procent.

Tags: