Hans Geels nieuwe algemeen directeur Dille & Kamille

Hans Geels nieuwe algemeen directeur Dille & Kamille

Hans Geels is sinds 1 mei 2013 algemeen directeur van Dille & Kamille en zet daarmee, na tien jaar CliniClowns, de stap van de non-profit naar de retailsector. Hij moet het succesvolle familiebedrijf van 22 filialen in België en Nederland naar veertig filialen in de hele Benelux brengen.

Nieuwe algemeen directeur

Hans Geels was sinds 2002 directielid bij de CliniClowns – sinds 2006 algemeen directeur – en bracht de organisatie in die tien jaar naar een ongekende hoogte. De 48-jarige marketeer werkte eerder ook bij het Wereld Natuur Fonds en de NCRV. Sinds vorige maand ligt zijn boek "De marketing van idealen" in de winkel.

 

Dat hij van de non-profit naar retail overstapt, vindt hij zelf alvast niet ongewoon: ook Dille & Kamille is een bedrijf met een welomschreven ideaal, waar zijn ervaringen uit zijn non-profitverleden een belangrijke bijdrage kunnen aan leveren.

 

Vijfkoppig directieteam

Geels krijgt in zijn poging om ook bij Dille & Kamille de gewenste groei in aantal filialen en uitbreiding in het aanbod te realiseren, versterking van vier andere directeurs: Marius van Sprang (inkoop, logistiek, B-to-B), Mieke De Kempe (winkelbedrijf), Pieter Korthals Altes (operationele en financiële zaken) en Anique Kamerling (zonder portefeuille).

 

Hij zal ook verantwoordelijk zijn voor het departement "Concepting": hieronder vallen de marketing en communicatie, het assortiment, en de formule- en merkontwikkeling.

 

Oprichter trekt zich terug

Freek Kamerling, de man die het bedrijf bijna veertig jaar geleden uit de grond stampte, trekt zich uit de dagelijkse activiteiten terug, maar zal wel in de functie van gedelegeerd commissaris het contact met zijn bedrijf behouden.

 

De allereerste Dille & Kamille werd geopend in Utrecht in 1974. Sindsdien kende Dille & Kamille een continue groei met als resultaat een totaal van 22 vestigingen, waarvan veertien in Nederland en acht in België. Het motto "natuurlijke eenvoud" is al sinds dag één de rode draad door het familiebedrijf.

 

In 2010 lanceerde het bedrijf ook een webshop waar vrijwel de volledige collectie te vinden is. Hoewel 2012 economisch gezien een bijzonder moeilijk jaar was voor veel retailers, boekte Dille & Kamille een omzetgroei van 7,4 procent.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Mark Thomson (Zebra): "De tools voor de toekomst zijn al voorhanden"

17/11/2017

Volgens Mark Thomson, Director of Retail Industry Solutions bij Zebra, verandert de retail in de nabije toekomst ingrijpender dan in de voorbije vijftig jaar bij elkaar opgeteld.

Qrf Beste Winkelketen van België en Qrf Webshop Awards: spanning stijgt!

16/11/2017

Op donderdag 23 november is het zover: op die avond worden de winnaars van de ‘Qrf Beste Winkelketen van België’ en ‘Qrf Webshop Awards’ bekendgemaakt tijdens de RetailDetail Night. 

Barbie wijst G.I. Joe & Co (voorlopig?) af

16/11/2017

Speelgoedreus Mattel zou het overnamebod door concurrent Hasbro hebben afgewezen, schrijft persbureau Reuters op basis van bronnen dicht bij het dossier. Welke gevolgen dat heeft, is vooralsnog onduidelijk.

“Menselijke factor onderbelicht in omnichannelretail”

16/11/2017

Als zaakvoerder van het digitale retailbureau Kega is Kees Verkade begaan met consistente merkbeleving. De rol van het winkelpersoneel in het creëren van een optimale customer journey, zowel online als offline, trekt zijn aandacht.

Henkel verhoogt omzetverwachting voor 2017

15/11/2017

Henkel rondt voor het eerst de kaap van vijftien miljard euro voor zijn omzet over negen maanden. Door de sterke prestaties verhoogt het bedrijf zijn omzet- en winstverwachting.

Singles' Day schudt wereldwijd de retailkalender op, ook hier

14/11/2017

Opzij kerstomzet, Singles' Day is – met verpletterende voorsprong – de grootste winkelfeestdag geworden. Alibaba boekte op zijn eentje liefst 22 miljard euro omzet in slechts 24 uur en ook Bol.com genoot mee. Gaan we naar een nieuwe retailkalender?

Back to top