Hardloopketen Runnersworld gaat na 25 jaar 'voor goud' | RetailDetail

Hardloopketen Runnersworld gaat na 25 jaar 'voor goud'

Hardloopketen Runnersworld gaat na 25 jaar 'voor goud'

Hardloopketen Runnersworld bestaat dit jaar een kwart eeuw en viert dat met het jubileumthema 'We gaan voor goud'. Bovendien komen er uiteraard feestacties, met onder andere een zeer toepasselijke 25 procent korting op een aantal schoenen.

Gespecialiseerde hardlopers

Runnersworld startte in 1988 als samenwerking van een aantal fervente lopers en eigenaren van sportwinkels. De keten heeft inmiddels meer dan twintig winkels in heel Nederland, die zich richten op recreatieve en (semi)professionele hardlopers. De hardloopketen is in 25 jaar dan ook uitgegroeid tot marktleidende hardloopspeciaalzaak van Nederland.

 

Alle Runnersworld-medewerkers zijn trouwens ook zelf ervaren hardlopers, wat klanten moet geruststellen dat ze betrouwbaar advies krijgen. Vanwege die klantvriendelijke opstelling ontving Runnersworld de ING Retail Jaarprijs als Beste Winkelketen Sport in 2007, 2010, 2011 en 2012.

 

Volgens formulemanager Damy Rutjes van Runnersworld richt de keten zich op verdere professionalisering van de webshop en het introduceren van innovatieve winkelmogelijkheden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.

Belgisch fonds dicht bij overname HEMA

09/05/2018

De Belgische Core Equity-holding zou dicht bij een overname van HEMA staan: er zou een mondeling akkoord zijn, de handtekeningen zouden snel kunnen volgen.

Opinie: “Help, er zit een Chinees in mijn broek!”

08/05/2018

Techbedrijven als Alibaba en Amazon gaan er met uw data vandoor, Europa stond erbij en keek ernaar. En de merken en retailers? Die sponsoren de hele operatie, zodat hun grootste concurrenten nog groter worden.

Nieuwe directie voor Xenos

08/05/2018

Blokker Holding heeft de verkoop van 110 Xenos-winkellocaties aan Casa nu formeel afgerond. De zestig resterende Xenos-winkels krijgen een nieuwe directie.