HBO opent brandstore in Amsterdam | RetailDetail

HBO opent brandstore in Amsterdam

HBO opent brandstore in Amsterdam
De Amerikaanse televisiezender HBO opent komende maandag een eigen brandstore in de Amsterdamse Kalverstraat. De winkel met als naam HBO Experience is bedoeld om consumenten kennis te laten maken met de zender.

Pop-up nog voor Amsterdamse lancering

De winkel wordt maandag geopend door de Amerikaanse acteur Vincent Piazza, die de rol van Lucky Luciano vertolkt in de HBO-televisieserie Boardwalk Empire. Wel is de winkel van tijdelijke aard: twee weken lang kunnen klanten er op verschillende televisieschermen trailers bekijken. Ook zijn er hologrammen en fotomuren aanwezig. Ook is het mogelijk de dienst HBO Go te proberen, waarmee programma's mobiel kunnen worden bekeken.

HBO lanceerde enkele maanden geleden in Nederland eigen betaalzenders. Daarmee gaat het bedrijf de slag aan met de zender Film1, die op dit moment de meeste abonnees heeft. HBO is onder meer te zien bij kabelaar Ziggo, maar in Amsterdam is concurrent UPC actief. Daar is HBO op dit moment nog niet te zien, wel wordt er al geruime tijd gesproken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.