HBO opent brandstore in Amsterdam

HBO opent brandstore in Amsterdam
De Amerikaanse televisiezender HBO opent komende maandag een eigen brandstore in de Amsterdamse Kalverstraat. De winkel met als naam HBO Experience is bedoeld om consumenten kennis te laten maken met de zender.

Pop-up nog voor Amsterdamse lancering

De winkel wordt maandag geopend door de Amerikaanse acteur Vincent Piazza, die de rol van Lucky Luciano vertolkt in de HBO-televisieserie Boardwalk Empire. Wel is de winkel van tijdelijke aard: twee weken lang kunnen klanten er op verschillende televisieschermen trailers bekijken. Ook zijn er hologrammen en fotomuren aanwezig. Ook is het mogelijk de dienst HBO Go te proberen, waarmee programma's mobiel kunnen worden bekeken.

HBO lanceerde enkele maanden geleden in Nederland eigen betaalzenders. Daarmee gaat het bedrijf de slag aan met de zender Film1, die op dit moment de meeste abonnees heeft. HBO is onder meer te zien bij kabelaar Ziggo, maar in Amsterdam is concurrent UPC actief. Daar is HBO op dit moment nog niet te zien, wel wordt er al geruime tijd gesproken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Hema gaat Arabisch en opent winkels in Midden-Oosten

15/01/2018

Voor het eerst in zijn geschiedenis waagt Hema zich buiten Europa: het opent dit jaar drie winkels in Dubai. In de komende vijf jaar wil de Nederlandse keten een fors aantal winkels in het Midden-Oosten openen.

Back to top