HBO opent brandstore in Amsterdam

HBO opent brandstore in Amsterdam
De Amerikaanse televisiezender HBO opent komende maandag een eigen brandstore in de Amsterdamse Kalverstraat. De winkel met als naam HBO Experience is bedoeld om consumenten kennis te laten maken met de zender.

Pop-up nog voor Amsterdamse lancering

De winkel wordt maandag geopend door de Amerikaanse acteur Vincent Piazza, die de rol van Lucky Luciano vertolkt in de HBO-televisieserie Boardwalk Empire. Wel is de winkel van tijdelijke aard: twee weken lang kunnen klanten er op verschillende televisieschermen trailers bekijken. Ook zijn er hologrammen en fotomuren aanwezig. Ook is het mogelijk de dienst HBO Go te proberen, waarmee programma's mobiel kunnen worden bekeken.

HBO lanceerde enkele maanden geleden in Nederland eigen betaalzenders. Daarmee gaat het bedrijf de slag aan met de zender Film1, die op dit moment de meeste abonnees heeft. HBO is onder meer te zien bij kabelaar Ziggo, maar in Amsterdam is concurrent UPC actief. Daar is HBO op dit moment nog niet te zien, wel wordt er al geruime tijd gesproken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bruna verwacht beterschap ondanks nieuwe verliezen

19/09/2017

Boekwinkelketen Bruna blijft de verliezen opstapelen. Volgens het Financieele Dagblad kwam er in 2016 opnieuw een malus van zeven miljoen euro in de tabellen terecht, net als het jaar voordien. Toch zou er vanaf dit jaar beterschap zijn.

Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Detailhandel groeit met 4,5 procent in juli

15/09/2017

In juli is de omzet in de Nederlandse detailhandel met 4,5% gegroeid. Het volume ging er daarbij met 4% op vooruit. De online sector blijft veruit het snelst groeien (+21%), waarbij multichannelretailers (nog) sneller groeiden dan pure players (+20%).

Kortingsactie Shoptalk Europe nadert einde

14/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Picnic ziet ook rol als dienstverlener

14/09/2017

Online supermarkt Picnic ziet voor zichzelf in de toekomst ook een rol als dienstverlener weggelegd, waarbij de vloot elektrische voertuigen ook ingezet kan worden om leveringen te doen voor andere partijen.

"EU moet grenzen e-commerce beter vastleggen"

13/09/2017

Volgens Nederlands europarlementariër Marietje Schaak moet de Europese Commissie een beter kader creëren voor digitale handel in en met de Europese lidstaten. Anders gaan grote internetbedrijven de standaarden zelf bepalen, vreest ze.

Back to top