Hema gaat Arabisch en opent winkels in Midden-Oosten | RetailDetail

Hema gaat Arabisch en opent winkels in Midden-Oosten

Hema gaat Arabisch en opent winkels in Midden-Oosten

Voor het eerst in zijn geschiedenis waagt Hema zich buiten Europa: het opent dit jaar drie winkels in Dubai. In de komende vijf jaar wil de Nederlandse keten een fors aantal winkels in het Midden-Oosten openen.

 

Behoefte aan betaalbare winkels in Dubai

Het winkellandschap van Dubai kent vooral veel luxewinkels, terwijl de lokale bevolking (die vooral bestaat uit gezinnen) juist veel behoefte heeft aan winkels met betaalbare en kwalitatief hoogwaardige producten, klinkt de redenering van Hema.  Daarom gaat de keten samenwerken met de Apparel Group en opent ze drie eerste winkels in Dubai. Apparel Group exploiteert wereldwijd 1750 winkels voor merken als Tommy Hilfiger, Calvin Klein en Rituals. In de komende jaren verwacht Hema alvast meer winkels te openen in andere landen in de regio.

 

“Al langer bestaat er veel interesse voor Hema uit landen buiten Europa. Daarom hebben we in de afgelopen periode onze winkelformule en organisatie zo ingericht dat we heel snel en eenvoudig winkels kunnen openen in nieuwe landen” zegt internationaal directeur Richard Flint. Er is nu voor Dubai gekozen vanwege het grote potentieel en de interessante geografische ligging.

 

Hema kondigde onlangs ook al haar entree aan in de Oostenrijkse markt. In landen waar de retailer op dit moment al actief is, zoals Frankrijk, Duitsland, Spanje en het Verenigd Koninkrijk wil het de komende jaren eveneens meer winkels openen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

“Coolblue doet z’n stinkende best om klanten blij te maken”

23/02/2018

Een retailer die met humor het verschil maakt: het kan. Als je erin slaagt klanten blij te maken, hoef je nauwelijks in reclame te investeren, zegt Matthias De Clercq, manager van Coolblue België. Hij spreekt op het RetailDetail Omnichannel Congress.

Blokker wil in 2019 opnieuw winst maken

23/02/2018

Met de Nederlandse winkelketen Blokker gaat het stilaan de juiste kant op, althans volgens CEO Casper Meijer. Hij verwacht wel dat Blokker dit jaar nog een verlies zal moeten slikken, maar mikt op winst in 2019.

KaDeTe, ’s werelds eerste startup-supermarkt, opent in Berlijn

22/02/2018

In Berlijn opent volgende maand KaDeTe, ’s werelds eerste startupsupermarkt. De fysieke marktplaats geeft startende merken en bedrijven de kans om in contact te komen met consumenten en inkopers.

"Geen grote verrassing" mocht Unilever voor Rotterdam kiezen

22/02/2018

Volgens de Financial Times maakt Rotterdam en niet Londen de meeste kans om het hoofdkantoor van het Brits-Nederlandse Unilever te krijgen. De zakenkrant baseert zich daarvoor op bronnen uit politieke middens.

Recordcijfers voor Henkel

22/02/2018

Het Duitse Henkel heeft er een sterk 2017 opzitten, met zowel op vlak van omzet als op vlak van winst absolute recordcijfers. Zo wist het bedrijf voor het eerst de grens van 20 miljard euro omzet te doorbreken.

Hudson’s Bay schroeft Nederlandse ambities terug

22/02/2018

De komende weken openen drie vestigingen van Hudson’s Bay de deuren in Nederland. Het gaat over warenhuizen in Enschede, Amersfoort en Haarlem. Wel schroeft de keten ondertussen de ambities terug.

Back to top