Hema investeert verder in grote Belgische winkels | RetailDetail

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

Hema investeert verder in grote Belgische winkels
Foto Hema

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.

 

Groeistrategie

Hema investeert flink in haar Belgische winkels en mikt erop om nog voor de eindejaarspiek van 2018 twintig grote lokale winkels volledig om te bouwen. De winkel in Oostende, goed voor 700 m², werd net als de filialen in Antwerpen en Brussel opgesplitst in verschillende 'werelden'. Zo wordt het voor klanten eenvoudiger om artikelen te vinden en met elkaar te combineren. Alle dames- en herenmode, producten voor de badkamer, keuken, baby- en woonkamer staan bij elkaar.

 

Carla Velghe, directeur Hema België en Luxemburg: “In het afgelopen jaar is het internationale winkelconcept uitgebreid getest onder klanten in Nederland en België. Hema ontving tijdens die periode veel positieve reacties van zowel klanten als haar medewerkers. Het uitrollen van het nieuwe winkelconcept is een belangrijk onderdeel van onze groeistrategie die bestaat uit het verbeteren van de prestaties in Nederland, België en Luxemburg, internationale uitbreiding en groei van e-commerce.”

 

Eerder deze week raakte bekend dat de winkelketen in handen komt van het Belgische investeringsfonds Core Equity. Eigenaar Lion Capital was sinds meer dan een half jaar op zoek naar een koper.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Albert Heijn experimenteert met nieuwe versconcepten

16/05/2018

In de vernieuwde Albert Heijn in Hoofddorp brengt de supermarktketen alle innovaties en proefprojecten rond vers bij elkaar: de nieuwe winkel heeft een pluktuin voor kruiden, een borreleiland en meer.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.