Hema investeert verder in grote Belgische winkels | RetailDetail

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

Hema investeert verder in grote Belgische winkels
Foto Hema

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.

 

Groeistrategie

Hema investeert flink in haar Belgische winkels en mikt erop om nog voor de eindejaarspiek van 2018 twintig grote lokale winkels volledig om te bouwen. De winkel in Oostende, goed voor 700 m², werd net als de filialen in Antwerpen en Brussel opgesplitst in verschillende 'werelden'. Zo wordt het voor klanten eenvoudiger om artikelen te vinden en met elkaar te combineren. Alle dames- en herenmode, producten voor de badkamer, keuken, baby- en woonkamer staan bij elkaar.

 

Carla Velghe, directeur Hema België en Luxemburg: “In het afgelopen jaar is het internationale winkelconcept uitgebreid getest onder klanten in Nederland en België. Hema ontving tijdens die periode veel positieve reacties van zowel klanten als haar medewerkers. Het uitrollen van het nieuwe winkelconcept is een belangrijk onderdeel van onze groeistrategie die bestaat uit het verbeteren van de prestaties in Nederland, België en Luxemburg, internationale uitbreiding en groei van e-commerce.”

 

Eerder deze week raakte bekend dat de winkelketen in handen komt van het Belgische investeringsfonds Core Equity. Eigenaar Lion Capital was sinds meer dan een half jaar op zoek naar een koper.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.

Retailhub Inspiration Tour: De ‘customer journey’ wordt heel anders

09/07/2018

Met Retailhub van RetailDetail is Antwerpen een unieke retail-hotspot rijker: professionals beleven er de toekomst van retail in het enige inspiratie-platform van de Benelux met 1250 m² aan innovatieve technologie en megatrends.