Hema is meest onmisbare merk

Hema is meest onmisbare merk
Hema is het meest onmisbare merk van Nederland. Ook de volgende vijf merken op de ranglijst die is opgesteld door het European Institute for Brand Management zijn retailers. Het gaat daarbij om Kruidvat, Bol.com, Albert Heijn en Ikea. Ook Blokker staat nog in de top tien.De onderzoekers vroegen duizend consumenten om hun mening, waarbij onmisbaarheid centraal stond. Daarbij werd een duidelijke voorkeur voor Nederlandse merken zichtbaar, liefst driekwart van de merken in de top honderd zijn van Nederlandse afkomst. Onder meer Unox, Calvé, Grolsch en Douwe Egberts deden het goed in het onderzoek. KLM is een stijger op de ranglijst, onder meer dankzij een typisch Nederlandse actie om via Facebook een vliegtuig te laten betegelen met Delftsblauwe tegels. De naamsverandering van TNT naar PostNL heeft dat bedrijf duidelijk goed gedaan.

Ook online merken gaan een steeds belangrijkere rol spelen, waarbij onder meer Bol.com, iDeal en YouTube genoemd worden. Google blijft op plek zes hoog genoteerd, terwijl ook onder meer Hotmail, Windows en Microsoft hoog staan in de ranglijst. Vooral Nederlandse vrouwen hebben een voorkeur voor winkelketens, er staan er liefst zeven in de top tien. Bij mannen is dit minder. De nummer 1 daar is het NOS Journaal.
Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Beate Uhse doet Christine Le Duc van de hand

16/08/2017

Het Duitse Beate Uhse heeft winkelketen Christine Le Duc van de hand gedaan. De keten komt in de handen van een Iers investeringsbedrijf. Daarnaast verhuist de groothandel Scala Playhouse uit Almere naar een Nederlandse branchegenoot.

Facebook lanceert eigen marktplaats nu ook in Europa

16/08/2017

Facebook lanceerde vorig jaar in oktober in een aantal landen, waaronder het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten, een online marktplaats voor tweedehands spullen. Die komt nu ook naar België, Nederland en vijftien andere Europese landen.

AS Adventure krijgt het Duitse McTrek in handen

14/08/2017

Het Belgische AS Adventure heeft zijn Duitse sectorgenoot McTrek overgenomen. Dankzij de overname van die 39 winkels en de webshop van de keten, krijgt het een voet in de deur in de grootste outdoormarkt van Europa.

Kijkshop zoekt 1 miljoen voor klantenadviesplatform

14/08/2017

Kijkshop is op zoek naar een miljoen euro voor het uitbouwen van een online platform waar klanten elkaar advies kunnen geven en daar commissies mee kunnen verdienen. Dat geld wil het bijeensprokkelen via crowdfunding en momenteel is het al halfweg.

Amerikaanse warenhuisketens blijven het moeilijk hebben

11/08/2017

Heel wat Amerikaanse warenhuisketens blijven zwak presteren. Zo zagen zowel Macy’s als Kohl’s hun omzet dalen ten opzichte van een jaar eerder, al was dat minder dan gevreesd werd door analisten.

Amazon wil concurreren met Ticketmaster

11/08/2017

Amazon is in gesprek met eigenaars van Amerikaanse evenementenlocaties om te bekijken of het in de nabije toekomst mogelijk is om tickets voor die evenementen te verkopen via de webshop van het Amerikaanse bedrijf.

Back to top