Hema is meest onmisbare merk

Hema is meest onmisbare merk
Hema is het meest onmisbare merk van Nederland. Ook de volgende vijf merken op de ranglijst die is opgesteld door het European Institute for Brand Management zijn retailers. Het gaat daarbij om Kruidvat, Bol.com, Albert Heijn en Ikea. Ook Blokker staat nog in de top tien.De onderzoekers vroegen duizend consumenten om hun mening, waarbij onmisbaarheid centraal stond. Daarbij werd een duidelijke voorkeur voor Nederlandse merken zichtbaar, liefst driekwart van de merken in de top honderd zijn van Nederlandse afkomst. Onder meer Unox, Calvé, Grolsch en Douwe Egberts deden het goed in het onderzoek. KLM is een stijger op de ranglijst, onder meer dankzij een typisch Nederlandse actie om via Facebook een vliegtuig te laten betegelen met Delftsblauwe tegels. De naamsverandering van TNT naar PostNL heeft dat bedrijf duidelijk goed gedaan.

Ook online merken gaan een steeds belangrijkere rol spelen, waarbij onder meer Bol.com, iDeal en YouTube genoemd worden. Google blijft op plek zes hoog genoteerd, terwijl ook onder meer Hotmail, Windows en Microsoft hoog staan in de ranglijst. Vooral Nederlandse vrouwen hebben een voorkeur voor winkelketens, er staan er liefst zeven in de top tien. Bij mannen is dit minder. De nummer 1 daar is het NOS Journaal.
Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Harrods plant grootste make-over in 180-jarig bestaan

24/11/2017

Harrods zal de komende drie jaar een immense opfrissing ondergaan. Het Londense luxewarenhuis investeert liefst 225 miljoen euro in de renovatie, de grootste in zijn 183-jarige bestaan, en in nieuwe diensten voor Chinese klanten op zijn webshop.

Black Friday bij Amazon overschaduwd door grote staking

24/11/2017

Werknemers van Amazon in Duitsland prikten Black Friday als de uitgelezen dag om het werk neer te leggen. Met de staking willen ze hun eis om meer loon en betere arbeidsvoorwaarden kracht bijzetten. De actie loopt tot zaterdagavond.

Retailers verzetten zich tegen Black Friday

23/11/2017

In Frankrijk rijst er onder retailers verzet tegen Black Friday: sommigen boycotten het 'retailfeest', anderen gaan zelfs nog een stapje verder en sluiten hun webshop gewoon voor een dag.

Amsterdam verbiedt ongevraagde reclamefolders

23/11/2017

Vanaf 1 januari ontvangen de Amsterdammers enkel nog reclamefolders als ze daar expliciet om vragen. Brancheorganisaties probeerden de invoering van de ja/ja-sticker vergeefs tegen te houden bij de rechtbank. 

LensOnline beoogt Duitse expansie

22/11/2017

LensGroup uit Kruibeke, dat met LensOnline de Belgische webverkoop van contactlenzen domineert, verovert stilaan ook de Europese markt. Na Nederland, Italië en Spanje laat de contactlenswebshop het oog nu vallen op Duitsland.

Europa zet stop op geoblocking

22/11/2017

Onderhandelaars van het Europees Parlement, de Europese Raad en de Europese Commissie hebben een akkoord bereikt rond het verbieden van geoblocking, waarbij webshops bezoekers uit het buitenland uitsluiten.

Back to top