Hema is meest onmisbare merk

Hema is meest onmisbare merk
Hema is het meest onmisbare merk van Nederland. Ook de volgende vijf merken op de ranglijst die is opgesteld door het European Institute for Brand Management zijn retailers. Het gaat daarbij om Kruidvat, Bol.com, Albert Heijn en Ikea. Ook Blokker staat nog in de top tien.De onderzoekers vroegen duizend consumenten om hun mening, waarbij onmisbaarheid centraal stond. Daarbij werd een duidelijke voorkeur voor Nederlandse merken zichtbaar, liefst driekwart van de merken in de top honderd zijn van Nederlandse afkomst. Onder meer Unox, Calvé, Grolsch en Douwe Egberts deden het goed in het onderzoek. KLM is een stijger op de ranglijst, onder meer dankzij een typisch Nederlandse actie om via Facebook een vliegtuig te laten betegelen met Delftsblauwe tegels. De naamsverandering van TNT naar PostNL heeft dat bedrijf duidelijk goed gedaan.

Ook online merken gaan een steeds belangrijkere rol spelen, waarbij onder meer Bol.com, iDeal en YouTube genoemd worden. Google blijft op plek zes hoog genoteerd, terwijl ook onder meer Hotmail, Windows en Microsoft hoog staan in de ranglijst. Vooral Nederlandse vrouwen hebben een voorkeur voor winkelketens, er staan er liefst zeven in de top tien. Bij mannen is dit minder. De nummer 1 daar is het NOS Journaal.
Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Hema in Tilburg krijgt nieuw foodconcept

22/09/2017

Hema heeft in Tilburg voor het eerst in Nederland het internatonale concept gelanceerd, waarbij vooral de nieuwigheden in het restaurant opvallen. Er is zelfs een volledig live-cooking gedeelte, waarvoor ook de openingsuren werden uitgebreid.

Laatste kans voor vroegboekkorting Shoptalk Europe

21/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Costco Wholesale ontvouwt ambitieuze Franse plannen

21/09/2017

Drie maanden na de succesvolle opening van zijn eerste Franse vestiging kondigt de Amerikaanse ‘member only’-supermarktketen Costco Wholefoods al een tweede verkooppunt aan. Costco wil op termijn naar minstens een achttal vestigingen bij onze zuiderburen.

Univé start test met interactieve robot Pepper

21/09/2017

Univé Verzekeringen heeft in een winkel in Heerhugowaard de robot Pepper in gebruik genomen. Die moet dienst doen als hostess voor klanten die de winkel binnenwandelen. Univé wil weten hoe klanten daarop reageren.

Bruna verwacht beterschap ondanks nieuwe verliezen

19/09/2017

Boekwinkelketen Bruna blijft de verliezen opstapelen. Volgens het Financieele Dagblad kwam er in 2016 opnieuw een malus van zeven miljoen euro in de tabellen terecht, net als het jaar voordien. Toch zou er vanaf dit jaar beterschap zijn.

Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Back to top