Hema is meest onmisbare merk | RetailDetail

Hema is meest onmisbare merk

Hema is meest onmisbare merk
Hema is het meest onmisbare merk van Nederland. Ook de volgende vijf merken op de ranglijst die is opgesteld door het European Institute for Brand Management zijn retailers. Het gaat daarbij om Kruidvat, Bol.com, Albert Heijn en Ikea. Ook Blokker staat nog in de top tien.De onderzoekers vroegen duizend consumenten om hun mening, waarbij onmisbaarheid centraal stond. Daarbij werd een duidelijke voorkeur voor Nederlandse merken zichtbaar, liefst driekwart van de merken in de top honderd zijn van Nederlandse afkomst. Onder meer Unox, Calvé, Grolsch en Douwe Egberts deden het goed in het onderzoek. KLM is een stijger op de ranglijst, onder meer dankzij een typisch Nederlandse actie om via Facebook een vliegtuig te laten betegelen met Delftsblauwe tegels. De naamsverandering van TNT naar PostNL heeft dat bedrijf duidelijk goed gedaan.

Ook online merken gaan een steeds belangrijkere rol spelen, waarbij onder meer Bol.com, iDeal en YouTube genoemd worden. Google blijft op plek zes hoog genoteerd, terwijl ook onder meer Hotmail, Windows en Microsoft hoog staan in de ranglijst. Vooral Nederlandse vrouwen hebben een voorkeur voor winkelketens, er staan er liefst zeven in de top tien. Bij mannen is dit minder. De nummer 1 daar is het NOS Journaal.
Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.