Hema opent eerste Belgische flagshipstores met internationale formule | RetailDetail

Hema opent eerste Belgische flagshipstores met internationale formule

Hema opent eerste Belgische flagshipstores met internationale formule

Het Nederlandse Hema heeft vandaag aan het Muntplein in Brussel de eerste Belgische flagshipstore geopend volgens het internationale concept. Eind deze week opent ook in Antwerpen zo'n winkel de deuren.

Lekker Hema

Het meest opvallende aspect in het nieuwe concept is ‘Lekker Hema’, waarin de restaurants en de foodafdelingen een volledig nieuwe invulling hebben gekregen. Zo hebben de restaurants een nieuw interieur met aparte counters, waar salades, huisgemaakte friet, verse pasta’s, pizza’s, gezonde broodjes en verse soepen worden bereid terwijl de klant wacht. De restaurants hebben daarom ook hun eigen horecateam en worden niet langer uitgebaat door het personeel van de winkel.

 

Het internationale concept werd de voorbije maanden al bij 70 kleine Belgische en 316 Nederlandse kleine winkels gelanceerd. De formule voor grote winkels wordt nu bij vijf vestigingen getest, waaronder dus Brussel en Antwerpen. De drie andere testwinkels bevinden zich in Nederland.

 

In het nieuwe concept wordt de winkelvloer opgedeeld in verschillende werelden, waar alle producten op een logische manier worden samengebracht. In de winkels in Brussel en Antwerpen worden ook de schoonheidsproducten op geheel vernieuwde wijze gepresenteerd, waarbij de keten inspeelt op beleving met uitgebreide testmogelijkheden van de producten.

Fotogalerij

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.

Retailhub Inspiration Tour: De ‘customer journey’ wordt heel anders

09/07/2018

Met Retailhub van RetailDetail is Antwerpen een unieke retail-hotspot rijker: professionals beleven er de toekomst van retail in het enige inspiratie-platform van de Benelux met 1250 m² aan innovatieve technologie en megatrends.

'Mishandelde' eenden weg bij Plus, wel in 'diervriendelijke' dons

06/07/2018

Er komt veel reactie op de beelden van hardhandig eendentransport bij Nederlandse pluimveehouders. Supermarktketen Plus haalt per direct al het eendenvlees van slachterij Tomassen Duck-To uit het schap, maar de dons blijkt ook in "diervriendelijk" beddengoed te zitten.

“Fusie Karstadt en Kaufhof zo goed als rond”

05/07/2018

Het Canadese winkelconcern Hudson’s Bay heeft een deal met de Oostenrijkse Sigma Holding, eigenaar van de Duitse warenhuisketen Karstadt. Volgens Duitse media was een voorlopige overeenkomst getekend, volgens de Canadezen is het echter helemaal nog niet zo ver.

Wehkamp en BCC slaan handen in elkaar

05/07/2018

Onlineretailer Wehkamp en elektroketen BCC worden exclusieve alliantiepartners: vanaf oktober starten de formules een grote strategische samenwerking, die in fases steeds verder zal worden uitgebreid.

Zomeractie: ontdek Antwerpen als internationaal retaillaboratorium

04/07/2018

Antwerpen is een van de meest trendsettende steden en belangrijkste retaillaboratoria van het moment. Zowel grote internationale ketens als startups innoveren en experimenteren er met nieuwe concepten. Antwerp hunt gidst je er langs, nu met exclusieve zomerkorting.