Hema opent eerste Spaanse winkel in Madrid | RetailDetail

Hema opent eerste Spaanse winkel in Madrid

Hema opent eerste Spaanse winkel in Madrid

Vandaag opent Hema zijn eerste winkel in Spanje in Madrid. De opening vormt een belangrijke stap in de Europese expansie van Hema, samen met de verwachte opening van een eerste winkel in Londen later dit jaar.

Populaire Madrileense shoplocatie

Hema heeft de ambitie om de komende jaren verder uit te breiden binnen Europa en dit filiaal is daarbij volgens CEO Ronald van Zetten “een mooie stap vooruit”.  Bovendien liet de Nederlandse warenhuisketen zich al ontvallen eveneens op zoek te zijn naar een pand in het Spaanse Barcelona.

 

Over de winkel in Madrid zegt Ronald van Zetten alvast "ontzettend trots" te zijn om "op deze mooie locatie een winkel te mogen openen". Calle Fuencarral is immers een populaire winkelstraat in de Spaanse hoofdstad.

 

Indeling volgens huiskamers

Om Spaanse klanten kennis te laten maken met de Hema-formule, heeft de keten geopteerd voor een intuïtieve winkelindeling. “We hebben gewerkt aan een winkel waar iedereen snel de weg weet te vinden, ook als je bij binnenkomst nog geen idee hebt wat voor producten Hema aanbiedt."

 

"De winkel is net zo verdeeld als een gemiddeld woonhuis. In al deze kamers vind je producten die je in je huis ook in die ruimte zou gebruiken." Zo zijn er in de hoek die de kinderkamer voorstelt pyjama’s en T-shirts te vinden, maar ook knuffelbeesten en snoepjes. In de keuken staan naast pannen dan weer onder meer olijfolie en kruiden.

 

Hema telt vandaag bijna 700 winkels in zes landen, meer bepaald in thuisland Nederland, België, Duitsland, Luxemburg, Frankrijk en nu dus ook Spanje.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.