Hema print nu ook in 3D | RetailDetail

Hema print nu ook in 3D

Hema print nu ook in 3D

Hema gaat vanaf volgende week sieraden verkopen die met een 3D-printer worden gemaakt. Klanten zullen de juweeltjes online kunnen personaliseren en Hema zal ze vervolgens met een 3D-printer 'afdrukken'.

15 tot 20 dagen wachten

Hema wordt zo de eerste grote retailer die 3D-printen aanbiedt aan het grote publiek. Naast armbanden en kettingen van roestvrij staal, nylon en goud, zal Hema ook telefoonhoesjes afdrukken. Klanten zullen online één onderdeel van de sieraden kunnen aanpassen.

 

"Je kunt maximaal 8 tekens invoeren, zoals bijvoorbeeld iemands naam, en je kunt symbolen als een apenstaartje, hartje, hashtag of sterretje invoeren. Resultaat is bijvoorbeeld een sieraad met het naamplaatje van iemands kind of geliefde", zegt Gert Jan Spriensma, medeoprichter van Zazzy, dat de juwelen levert aan Hema, aan de Telegraaf.

 

Klanten zullen wel 15 tot 20 dagen moeten wachten op hun kunstwerkje, want het duurt dagen vooraleer een sieraad is geprint.

 

Ook andere producten

Voor het maken van de telefoonhoesjes werkt Hema samen met een andere producent, al wil het nog niet zeggen wie. "Het gaat in ieder geval om hoesjes voor de nieuwste iPhones en Samsung Galaxy's", verklaart een woordvoerster.

 

Hema wil in de toekomst nog meer producten maken met de hulp van 3D-printers, maar ook hierover wil de warenhuisketen nog niet kwijt welke producten het op het oog heeft en wanneer we die in de winkels mogen verwachten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.