HEMA wil met ‘meer HEMA’ klantentrouw prikkelen | RetailDetail

HEMA wil met ‘meer HEMA’ klantentrouw prikkelen

HEMA wil met ‘meer HEMA’ klantentrouw prikkelen

HEMA wil met de lancering van loyaliteitsprogramma ‘meer HEMA’ de klantentrouw prikkelen. Nederlandse kopers kunnen met een fysieke en een digitale klantenpas in de HEMA app voor extra korting op producten sparen.

Als app en klantenpas

HEMA introduceert het programma omdat er naar eigen zeggen onder trouwe klanten vraag is naar een klantenpas. Klanten die deelnemen krijgen voor iedere euro die ze besteden bij HEMA een punt, dat ze kunnen inwisselen voor digitale vouchers voor korting op verschillende producten naar keuze. Het aanbod aan vouchers verandert maandelijks. Het klantenprogramma krijgt in de toekomst meer diensten, zoals evenents en het opslaan van kassabonnen in de app. Klanten die jarig zijn krijgen bovendien een gratis tompouce.

 

De klant kan het ‘meer HEMA'-programma in de vernieuwde HEMA-app downloaden of als klantenpas in de portemonnee houden. Online en in de app zijn puntensaldo en beschikbare vouchers in te zien en te activeren. Tot 1 april krijgen nieuwe deelnemers aan het klantenprogramma, naast een welkomstcadeau van 25 spaarpunten, vijf euro korting op hun volgende aankoop.

 

Meer zicht op aankopen

Hema wil met het programma meer zicht krijgen op klantenaankopen en kopers op basis van hun aankopen beter informeren over producten en aanbiedingen. "Een loyaliteitsprogramma past bij de strategie van HEMA die is gericht op groei in het buitenland, de revitalisatie van HEMA in de Benelux en de ontwikkeling van e-commerce.", zegt marketingdirecteur Adriana Hoppenbrouwer.

 

Het warenhuis wil 'meer HEMA' gaandeweg ook voor klanten in het buitenland beschikbaar maken. De formule telt in het buitenland ongeveer 700 winkels in zeven landen: Belgie, Frankrijk, Engeland, Spanje en binnenkort ook in Duitsland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.

Belgisch fonds dicht bij overname HEMA

09/05/2018

De Belgische Core Equity-holding zou dicht bij een overname van HEMA staan: er zou een mondeling akkoord zijn, de handtekeningen zouden snel kunnen volgen.

Opinie: “Help, er zit een Chinees in mijn broek!”

08/05/2018

Techbedrijven als Alibaba en Amazon gaan er met uw data vandoor, Europa stond erbij en keek ernaar. En de merken en retailers? Die sponsoren de hele operatie, zodat hun grootste concurrenten nog groter worden.