HEMA wil met ‘meer HEMA’ klantentrouw prikkelen | RetailDetail

HEMA wil met ‘meer HEMA’ klantentrouw prikkelen

HEMA wil met ‘meer HEMA’ klantentrouw prikkelen

HEMA wil met de lancering van loyaliteitsprogramma ‘meer HEMA’ de klantentrouw prikkelen. Nederlandse kopers kunnen met een fysieke en een digitale klantenpas in de HEMA app voor extra korting op producten sparen.

Als app en klantenpas

HEMA introduceert het programma omdat er naar eigen zeggen onder trouwe klanten vraag is naar een klantenpas. Klanten die deelnemen krijgen voor iedere euro die ze besteden bij HEMA een punt, dat ze kunnen inwisselen voor digitale vouchers voor korting op verschillende producten naar keuze. Het aanbod aan vouchers verandert maandelijks. Het klantenprogramma krijgt in de toekomst meer diensten, zoals evenents en het opslaan van kassabonnen in de app. Klanten die jarig zijn krijgen bovendien een gratis tompouce.

 

De klant kan het ‘meer HEMA'-programma in de vernieuwde HEMA-app downloaden of als klantenpas in de portemonnee houden. Online en in de app zijn puntensaldo en beschikbare vouchers in te zien en te activeren. Tot 1 april krijgen nieuwe deelnemers aan het klantenprogramma, naast een welkomstcadeau van 25 spaarpunten, vijf euro korting op hun volgende aankoop.

 

Meer zicht op aankopen

Hema wil met het programma meer zicht krijgen op klantenaankopen en kopers op basis van hun aankopen beter informeren over producten en aanbiedingen. "Een loyaliteitsprogramma past bij de strategie van HEMA die is gericht op groei in het buitenland, de revitalisatie van HEMA in de Benelux en de ontwikkeling van e-commerce.", zegt marketingdirecteur Adriana Hoppenbrouwer.

 

Het warenhuis wil 'meer HEMA' gaandeweg ook voor klanten in het buitenland beschikbaar maken. De formule telt in het buitenland ongeveer 700 winkels in zeven landen: Belgie, Frankrijk, Engeland, Spanje en binnenkort ook in Duitsland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.

Retailhub Inspiration Tour: De ‘customer journey’ wordt heel anders

09/07/2018

Met Retailhub van RetailDetail is Antwerpen een unieke retail-hotspot rijker: professionals beleven er de toekomst van retail in het enige inspiratie-platform van de Benelux met 1250 m² aan innovatieve technologie en megatrends.

'Mishandelde' eenden weg bij Plus, wel in 'diervriendelijke' dons

06/07/2018

Er komt veel reactie op de beelden van hardhandig eendentransport bij Nederlandse pluimveehouders. Supermarktketen Plus haalt per direct al het eendenvlees van slachterij Tomassen Duck-To uit het schap, maar de dons blijkt ook in "diervriendelijk" beddengoed te zitten.