Hema zoekt bloggers via Blog Academy Event | RetailDetail

Hema zoekt bloggers via Blog Academy Event

Hema zoekt bloggers via Blog Academy Event

Hema start dit najaar met een eigen blog en is daarvoor op zoek naar schrijftalent. Het bedrijf organiseert daartoe een vormingsevent, waarbij deelnemers 'een speciaal kijkje achter de schermen van Hema' krijgen.

Exclusief bloggersteam

Via een speciale website zoekt Hema deelnemers voor de eerste editie van zijn Blog Academy Event, dat wordt georganiseerd in samenwerking met Fashiolista Agency en de Nederlandse fashionblogster Yara Michels. Inschrijven kan nog tot 24 augustus eerstkomende en wie "door de selectie heen komt, zal een uitnodiging voor dit bijzondere evenement en een plekje in het exclusieve Hema bloggers team bemachtigen."

 

Dat team zal dan bloggen over beauty en mode, wonen, eten en drinken en fotografie. Het initiatief van Hema past perfect in de trend van 'content marketing' en het gebruik van 'social influencers', die volgens marketingspecialisten een veel grotere invloed kunnen hebben op de verkoop dan traditionele reclamekanalen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.