Hoe zet jij vandaag in op jouw e-commerce & omnichannel succes van morgen? | RetailDetail

Hoe zet jij vandaag in op jouw e-commerce & omnichannel succes van morgen?

Hoe zet jij vandaag in op jouw e-commerce & omnichannel succes van morgen?

(publireportage) Ontdek de recente evoluties in digitaal ondernemen op 6 & 7 november op de vakbeurs E-Commerce Xpo bij 130 exposanten en 80 sprekers met als keynote spreker retailspecialist Ibrahim Ibrahim.

Hoe zet je vandaag in op jouw e-commerce & omnichannel succes van morgen?

Als retailprofessional weet je hoe snel de online markt groeit, en hoe snel die evolueert. Hoe speelt jouw bedrijf hier op in, om te beantwoorden aan het veranderde en veranderende consumptiepatroon van jouw klanten?

 

Op maandag 6 en dinsdag 7 november verzamelt de retail- en e-commercewereld in Kortrijk op
E-Commerce Xpo. Op deze vakbeurs ontmoet je 130 experten in digitaal ondernemen. Met praktische oplossingen, sterke voorbeelden en tientallen gratis seminaries, worden de recente evoluties en de meest innoverende oplossingen voorgesteld. Zo ontdekken ervaren online ondernemers en wie zijn eerste plannen maakt voor e-commerce hun mogelijkheden om succesvol online te ondernemen in de toekomst.

 

Dé vakbeurs voor de online ondernemer

Van webshopdesign tot veilig betalen. Van logistieke oplossingen tot online marketing. Van consultancy tot advies. E-Commerce Xpo reikt je meer dan 130 toonaangevende bedrijven aan om jouw online verkoop te boosten, en om jouw omnichannel te optimaliseren, zodat online en offline business, uitstraling, content en beleving naadloos in elkaar overgaan.

 

De exposanten worden onderverdeeld in 5 overzichtelijke productzones. Ervaren e-commerce managers kunnen zo de beurs heel gericht bezoeken. Voor starters geeft deze indeling een goede leidraad om zich te oriënteren in de materie. Bekijk alvast de indrukwekkende exposantenlijst

 

Opening keynote door een retailspecialist van wereldformaat: IBRAHIM IBRAHIM, Portland Design (UK)

E-Commerce Xpo pakt uit met een keynote van wereldformaat op maandag 6 november. Ibrahim Ibrahim van Portland Design spreekt over de toekomst van de sector, storytelling en de link tussen fysiek en digitaal. Met “Engaging Consumers in a Rapidly Changing Retail Landscape: the New Metrics of Winning” geeft Ibrahim 4 pijlers die nodig zijn om over enkele jaren als retailer nog relevant te zijn. Alvast een tipje van de sluier: zakendoen draait morgen voornamelijk rond ervaringen, content en data.

 

Na deze keynote hoor je Ibrahim ook nog in het panelgesprek “the future of consumerism” samen met Leslie Cottonjé van Hello Customer, Stefan Seghers van Storesquare en moderator Cis Scherpereel van Mex United. Je ontdekt nu al meer op www.ecommercexpo.be/ibrahim

 

Een topprogramma met meer dan 80 sprekers: sterke cases, inspirerende 10’ sessies, infosessies, vooruitblikken naar de e-commerce van morgen, …

 

Technisch, inspirerend of motiverend: dankzij een sterk seminarprogramma haal je nog meer uit jouw beursbezoek. In het programma vinden zowel de starter als de ervaren e-commerce managers hun gading. Dit jaar is er extra aandacht voor sessies voor gevorderden en experts, én worden deze in één zaal gegroepeerd. Ook wordt de moeilijkheidsgraad van de sessies op de website aangegeven. Dit moet de bezoekers van E-Commerce Xpo toelaten om heel gemakkelijk hun persoonlijk programma samen te stellen.

 

GfK Belgium schetst een beeld van de Belgische e-commercemarkt, die mainstream geworden is.

 

Daarnaast zijn er sessies van FeWeb die zich richten naar starters: “Hoe kies ik de juiste digitale partners?” “Hoe start ik met een webshop?” “Mijn webshop is online ; wat nu?”

Voor het eerst geven zij er ook in-depth sessies voor gevorderden en experts:
* How e-commerce should adapt to new changes like robotics, AI and Blockchain?
* Trending business models: how to generate sales through recurring revenue
* Solve your OmniChannel all-in Roadmap
* Which e-commerce KPI’s to monitor and how to measure them

 

SafeShops.be heeft het over klantenreviews, en hoe je die kan inzetten om een hoge conversie te halen op een webshop. En WHY5Research brengt de learnings uit The Belgian Online Shopper Research met ‘Hoe ziet de ideale webshop er uit voor de Belgische consument?“

 

In het programma zijn ook tal van 10’ sessions van exposanten, waarin zij de bezoeker duidelijk maken waarmee ze voor hen het verschil kunnen maken.

 

Traditiegetrouw programmeert E-Commerce Xpo ook heel wat getuigenissen van sterke cases:
* Coolblue: Alles voor de glimlach. Matthias De Clercq
* Die Keure: Wat zorgde ervoor dat het diekeure.be redesign 23% meer online omzet genereerde? Maaike De Porre
* Fairplace: Do’s and don’ts bij de start. Yves Vercruysse
* FANS: Ook uw klanten zijn omnichannel. Nico Volckeryck
* Fun: From zero to hero: how to growth hack the future? Sven Dewaele
* Ginsonline: Segmentatie van doelgroepen en ROI. Jeremy De Meyer
* JBC: De integratie online/offline. Lode Van Laere
* Meubis: Van Brick & Mortar tot digital innovators. Dimitri Samaras
* Plantiful: 3 maanden online: welke valkuilen ben ik tegen gekomen in de opstart? Mathias Vissers
* Pure by Luce: Het starten en uitbouwen van een webshop: learnings van een fashion start-up. Loes Vandekerckhove
* Stoneasy: Vlaams platform voor natuursteen-import verbindt Europese handelaars met groeves van over de hele wereld. Bram Callewier

 

Aandacht voor starters

Wie nog niet vertrouwd is met e-commerce, wordt op E-Commerce Xpo begeleid zodat de beurs de ideale introductie tot e-commerce vormt. Op de UNIZO stand wordt persoonlijk advies gegeven. Ook maken studenten van Howest hen in een kort, persoonlijk gesprek wegwijs in e-commerce, zodat zij op de beurs met enige basiskennis de juiste oplossingen en partners voor hun online avontuur kunnen zoeken.
 

E-Commerce Xpo 2017 bezoek je bovendien gratis als je vooraf online registreert via www.ecommercexpo.be met code 712. De bezoekersbadge geeft je niet enkel toegang tot de beursvloer, maar ook tot de seminaries en de gratis catering. En wie zich registreert voor een bezoek aan E-Commerce Xpo, kan al op voorhand afspraken op de beurs vastleggen voor een extra efficiënt beursbezoek.

 

Kortom: E-Commerce Xpo is een uniek en onmisbaar event voor alle retail professionals die op de hoogte willen blijven van de evoluties in online ondernemen.

 

Praktisch

maandag 6 november 2017 11.00-18.00u
dinsdag 7 november 2017 11.00-18.00u

Kortrijk Xpo - hall 4, Doorniksesteenweg 216, 8500 Kortrijk (België)

Meer informatie over het programma en de praktische details vind je hier.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.

Retailhub Inspiration Tour: De ‘customer journey’ wordt heel anders

09/07/2018

Met Retailhub van RetailDetail is Antwerpen een unieke retail-hotspot rijker: professionals beleven er de toekomst van retail in het enige inspiratie-platform van de Benelux met 1250 m² aan innovatieve technologie en megatrends.

'Mishandelde' eenden weg bij Plus, wel in 'diervriendelijke' dons

06/07/2018

Er komt veel reactie op de beelden van hardhandig eendentransport bij Nederlandse pluimveehouders. Supermarktketen Plus haalt per direct al het eendenvlees van slachterij Tomassen Duck-To uit het schap, maar de dons blijkt ook in "diervriendelijk" beddengoed te zitten.

“Fusie Karstadt en Kaufhof zo goed als rond”

05/07/2018

Het Canadese winkelconcern Hudson’s Bay heeft een deal met de Oostenrijkse Sigma Holding, eigenaar van de Duitse warenhuisketen Karstadt. Volgens Duitse media was een voorlopige overeenkomst getekend, volgens de Canadezen is het echter helemaal nog niet zo ver.

Wehkamp en BCC slaan handen in elkaar

05/07/2018

Onlineretailer Wehkamp en elektroketen BCC worden exclusieve alliantiepartners: vanaf oktober starten de formules een grote strategische samenwerking, die in fases steeds verder zal worden uitgebreid.

Zomeractie: ontdek Antwerpen als internationaal retaillaboratorium

04/07/2018

Antwerpen is een van de meest trendsettende steden en belangrijkste retaillaboratoria van het moment. Zowel grote internationale ketens als startups innoveren en experimenteren er met nieuwe concepten. Antwerp hunt gidst je er langs, nu met exclusieve zomerkorting.