Hogere prijzen zorgen voor groei bij Unilever | RetailDetail

Hogere prijzen zorgen voor groei bij Unilever

Hogere prijzen zorgen voor groei bij Unilever

In het derde kwartaal van zijn boekjaar is de omzet van Unilever voornamelijk gegroeid dankzij hogere prijzen voor zijn producten. Het verkochte volume ging er echter licht op achteruit.

Meer ijsjes verkocht dankzij goed weer

De totale omzet voor het derde kwartaal kwam bij Unilever uit op 13,4 miljard euro, een groei van 3,2% ten opzichte van een jaar eerder. Die groei kwam er volledig dankzij hogere prijzen: die lagen 3,6% hoger dan een jaar eerder, terwijl het verkochte volume net 0,4% daalde.

 

De grootste groei kwam er in het segment Refreshment, de enige afdeling van Unilever waar ook het verkochte volume steeg. Die volumegroei van 1,3% was grotendeels te danken aan het goede weer in Europa, waardoor merken als Magnum en Ben & Jerry’s vlot verkocht werden.

 

Bij Personal Care, Foods en Home Care daalde het verkochte volume, maar die daling werd overal tenietgedaan door hogere prijzen. Die hogere prijzen zorgen wel al voor wat wrevel bij enkele supermarktketens: zo heeft Unilever een dispuut met het Britse Tesco, dat weigert om een hogere prijs te betalen voor een aantal producten, waardoor die nu niet meer in de winkels te vinden zijn. Unilever verwacht dat het voor het volledige boekjaar 2016 nog steeds sterker zal groeien dan de concurrentie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Pepsico dankt stijgende omzet aan snacks

10/07/2018

Dranken- en snackreus Pepsico boekte in het tweede kwartaal van dit jaar een lichte omzetstijging van 2,4%. Dat was echter niet te merken aan de nettowinst, die 14% lager uitviel als gevolg van de globale belastinglast.   

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

Retailhub Inspiration Tour: De ‘customer journey’ wordt heel anders

09/07/2018

Met Retailhub van RetailDetail is Antwerpen een unieke retail-hotspot rijker: professionals beleven er de toekomst van retail in het enige inspiratie-platform van de Benelux met 1250 m² aan innovatieve technologie en megatrends.

'Mishandelde' eenden weg bij Plus, wel in 'diervriendelijke' dons

06/07/2018

Er komt veel reactie op de beelden van hardhandig eendentransport bij Nederlandse pluimveehouders. Supermarktketen Plus haalt per direct al het eendenvlees van slachterij Tomassen Duck-To uit het schap, maar de dons blijkt ook in "diervriendelijk" beddengoed te zitten.