Holland Shopping Alliantie wil Nederland aantrekkelijker maken voor toeristen | RetailDetail

Holland Shopping Alliantie wil Nederland aantrekkelijker maken voor toeristen

Holland Shopping Alliantie wil Nederland aantrekkelijker maken voor toeristen
http://www.shutterstock.com/nl/pic-451631440/stock-photo-shoppingstreet-zwolle-the-netherlands-july.html?src=YbMU9vFkmrPkoB_MrFkg8g-1-0

De Holland Shopping Alliantie wil Nederland belangrijker maken als internationale winkelbestemming. De alliantie heeft als doel meer zichtbaarheid te creëren voor het Nederlandse retailaanbod.

Uniek DNA tonen

Jaarlijks wordt er in Nederland al 600 miljoen euro uitgegeven door internationale bezoekers en INretail en NBTC hopen dankzij hun alliantie het aantal bezoekers en de uitgaven de hoogte in te stuwen. In 2015 waren er vijftien miljoen internationale bezoekers, een stijging van 8% ten opzichte van 2014.

 

“De Holland Shopping Alliantie bevindt zich op het snijvlak van retail, toerisme en cultuur - de combinatie die bezoekers ervaren”, zegt Jos Vranken, algemeen directeur van NBTC. “Het DNA van Nederlandse plaatsen is uniek in de wereld. Op een relatief klein oppervlak vinden toeristen een compleet aanbod van vaak historische gegroeide winkelroutes, horeca-, evenementen- en cultuuraanbod. Dat kennen ze niet in eigen land en wordt daarom enorm gewaardeerd”, voegt Jan Meerman, algemeen directeur van INretail, daar aan toe.

 

Vranken en Meerman hopen dat ook andere partijen uit de sectors retail en toerisme zich willen aansluiten bij het initiatief. De Holland Shopping Alliantie maakt ook deel uit van de Retailagenda van minister Kamp, waarmee de retail in Nederland sterk gestimuleerd moet worden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Hema opent eerste winkel in Berlijn

15/06/2018

Hema heeft zijn eerste Berlijnse winkel geopend, alweer de vijftiende in Duitsland.Hema ziet in Duitsland een belangrijke groeimarkt: reeds volgende maand opent de de keten haar tweede Berlijnse winkel.

Bol.com rolt herhaalservice Bespaar Continu online uit

15/06/2018

Bol.com lanceert herhaalservice Bespaar Continu op de website. Vergelijkbaar met Amazon Prime, bezorgt de dienst vaste commodity-producten die mensen altijd in huis willen hebben tegen kortingen.

Franchisesector sneller gegroeid dan hele Nederlandse economie

14/06/2018

Terwijl de Nederlandse economie in de periode 2015-2017 met 7,37% groeide, klokte de franchisesector af op een groei van 7,57%. En dat ondanks de lichte daling van het aantal formules en vooral de "dieprode cijfers" van de modesector.

Ludo Bijvoet is nieuwe topman Blokker

14/06/2018

Het management van Blokker is weer compleet: Ludo Bijvoet - vandaag topman van Xenos - heeft vanaf 1 juli de leiding bij de winkelketen in moeilijkheden, Frank Cocx wordt financieel directeur. Linda Keijzer gaat Xenos leiden.