Home of Retail is open: bekijk de foto’s!

Home of Retail is open: bekijk de foto’s!
Home of Retail

Op 7 juni vond de officiële opening plaats van Home of Retail, het nieuwe kennisplatform van RetailDetail. Hier vind je de eerste beelden van een goed gevulde dag met rondleidingen, workshops, seminars en een feestelijke receptie. 

Het winkelen van morgen

Home of Retail is een uniek co-creatieplatform dat retailers, fabrikanten en toeleveranciers samenbrengt om te bouwen aan het winkelen van morgen. Meer dan ooit immers hebben winkelbedrijven nood aan ondersteuning in een wereld die razendsnel verandert. Antwerps Schepen Koen Kennis, die het kenniscentrum officieel opende, toonde zich verheugd dat Home of Retail zich vestigt in de toonaangevende winkelstad die Antwerpen is.  


De blikvanger van Home of Retail is de 1200 vierkante meter grote belevingsruimte anyVille waar bezoekers met alle zintuigen beleven hoe consumenten in de nabije toekomst zullen shoppen. Het parcours start in een futuristisch appartement met intelligente apparatuur zoals de Amazon Home voice assistant en de slimme koelkast van Samsung. In de winkelstraat met pop-ups ontdek je de kapper en de koffieshop van de toekomst, en zelfs een heuse virtual reality store. Een fullbodyscan meet perfect je kledijmaten. In de department store kan je kennismaken met uiteenlopende toepassingen: robots, interactieve spiegels, 3D-printers, analysetools die winkelgedrag in kaart brengen…
 

Concurrentiepositie versterken

Maar Home of Retail is meer dan een bezoekerscentrum. Het project doet aan onderzoek, publiceert white papers, en vertaalt die kennis en ervaring ook naar de praktijk in expertgroepen en workshops met geaccrediteerde consultants. Het concept wordt mede aangestuurd door de vzw 'Future of Shopping' waarin retailers zelf aan het stuur zitten om samen hun uitdagingen en vraagstukken aan te pakken. Voorzitter van deze vzw is Erwin Van Osta, CEO van doe-het-zelfketen Hubo


"We verenigen retailers, partners, scale-ups, universiteiten, experten, verenigingen, steden en gemeenten om in co-creatie aan de toekomst te werken zodat ze hun concurrentiepositie kunnen versterken", zegt medeoprichter Jorg Snoeck van RetailDetail. De timing is perfect, nu er na de e-commerceboom een nieuwe golf van digitalisering zit aan te komen met artificiële intelligentie, robotisering, IoT, augmented en virtual reality. Deze trein mogen retailers in geen geval missen. 

Fotogalerij

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zooplus groeit met vijfde in derde kwartaal

20/10/2017

In het derde kwartaal van 2017 is de omzet van huisdierenwebshop Zooplus met 22% gegroeid naar 277 miljoen euro. Daarmee zet het bedrijf de groei van de eerste kwartalen verder.

Action opent duizendste winkel

20/10/2017

Morgen is een belangrijke dag voor discounter Action: dan opent de keten in Gorinchem zijn duizendste vestiging. Het neemt daarvoor zijn intrek in een pand waar voorheen Charles Vögele en Aldi te vinden waren.

RetailDetail Magazine #5 staat online

18/10/2017

Op de cover van de oktobereditie van RetailDetail Magazine prijkt de nieuwe CEO van e5 mode, Alexander Talpe. Verder in dit nummer: een uitgebreid dossier over winkelvastgoed en stadsmobiliteit.

Nederlandse brillenverkoper Eyelove nu ook in België

18/10/2017

Het Nederlandse Eyelove, een prijzenbreker op de brillenmarkt, opent vandaag zijn eerste twee winkels in België. Daarnaast worden er ook al gesprekken gevoerd om snel nog meer vestigingen te openen.

Richemont verwacht forse winststijging voor eerste halfjaar

17/10/2017

Het Zwitserse luxebedrijf Richemont, eigenaar van onder andere horlogemerk Cartier, verwacht dat de winst voor de eerste helft van het boekjaar met maar liefst 80% de hoogte in gaat. De omzet gaat met meer dan 10% vooruit.

Safe.Shop is nieuw wereldwijd e-commercekeurmerk

16/10/2017

Met Safe.Shop is het eerste wereldwijde keurmerk voor de e-commercesector gelanceerd. Momenteel zijn er nog maar twaalf landen aangesloten, maar dat aantal moet in de toekomst flink uitgebreid worden.

Back to top