HP Printers aanvaarden geen inkt van huismerken meer

HP Printers aanvaarden geen inkt van huismerken meer

HP Printers aanvaarden geen inkt van huismerken meer

Een aantal modellen van printerfabrikant HP aanvaarden sinds kort geen inkt meer van huismerken, die over het algemeen stukken goedkoper zijn dan de inkt van het merk zelf. Fabrikanten verdienen dan ook veel meer aan de verkoop van die inkt.

Softwareupdate

Het Amerikaanse merk heeft ook toegegeven dat een aantal modellen die functionaliteit ingebouwd hebben of dat er een softwareupdate is geweest, waardoor de inkt niet meer wordt aanvaard. HP zelf zegt dat het zo zijn intellectuele eigendom wil beschermen. Daarnaast verdient het veel meer geld met de verkoop van de eigen patronen. Zo kost 50 milliliter inkt van HP ongeveer 30 euro, terwijl dat bij de huismerken vaak minder dan de helft is.

 

Sinds vorige week weigeren onder andere de modellen OfficeJet Pro en OfficeJet Pro X de goedkopere inkt. Volgens het Nederlandse 123inkt, dat eigen inktcartridges verkoopt voor allerhande printers, is dat het gevolg van nieuwe software bij die modellen.

 

Toch wil dat niet zeggen dat HP de verkoop van de cartridges zo eenvoudig kan tegenhouden. Bij 123inkt werden de chips van de inktpatronen al aangepast, waardoor ze binnenkort gewoon terug aanvaard zullen worden door de printers. Het is wel even wachten voor die inkt in de winkel te vinden zal zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.

Retailhub Inspiration Tour: De ‘customer journey’ wordt heel anders

09/07/2018

Met Retailhub van RetailDetail is Antwerpen een unieke retail-hotspot rijker: professionals beleven er de toekomst van retail in het enige inspiratie-platform van de Benelux met 1250 m² aan innovatieve technologie en megatrends.