Hudson’s Bay blijft fors verlies maken | RetailDetail

Hudson’s Bay blijft fors verlies maken

Hudson’s Bay blijft fors verlies maken
Shutterstock

Het Canadese Hudson’s Bay heeft het voorbije kwartaal opnieuw meer verlies geleden, al kwam de omzet hoger uit dan verwacht. Het zijn vooral de Europese filialen die het moeilijk hebben en in dalende lijn blijven.

200 miljoen dollar verlies

In het tweede kwartaal steeg de omzet van Hudson’s Bay met 1,2% naar 3,29 miljard Canadese dollar (2,2 miljard euro), terwijl analisten een omzet van 3,26 miljard dollar hadden verwacht. Op vergelijkbare basis viel de omzet wel met 1,3% terug. Bij dochterketen Saks Fifth Avenue was er nochtans een vergelijkbare omzetgroei van 1,7%. Online doet Hudson’s Bay het ook goed, met een vergelijkbare omzetgroei van 11%.

 

Ondanks de iets hogere omzet leed de groep opnieuw fors verlies: zo kwam het nettoverlies uit op 201 miljoen dollar (140 miljoen euro). Een jaar eerder was dat nog maar 142 miljoen euro (net geen 100 miljoen euro).

 

Ondertussen blijft Hudson’s Bay wel verder uitbreiden in Europa. Zo opende het vijf vestigingen van Saks OFF Fifth in Duitsland en opende deze week nog de eerste Hudson’s Bay in Nederland. Toch daalde de vergelijkbare omzet bij HBC Europe met 2,8%, de grootste daling sinds Hudson’s Bay in 2015 de Europese markt betrad met de overname van Galeria Kaufhof in Duitsland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Pabo start door als ‘be you’

21/06/2018

Het failliete erotiekconcern Beate Uhse, het moederbedrijf achter Pabo, neemt een doorstart onder een nieuwe merknaam. De focus ligt op online handel.

KantoorExpert koopt Office Centre van Staples

21/06/2018

KantoorExpert wil de 39 Nederlandse vestigingen van Office Centre overnemen van Staples. De leverancier van kantoorbenodigdheden uit Soest zou zo’n 40 miljoen euro veil hebben voor Office Centre.

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.