Hudson’s Bay kondigt komst naar Nederland officieel aan | RetailDetail

Hudson’s Bay kondigt komst naar Nederland officieel aan

Hudson’s Bay kondigt komst naar Nederland officieel aan

Het Canadese Hudson’s Bay, het oudste bedrijf in Noord-Amerika, heeft officieel aangekondigd dat het naar Nederland komt. Het plan is om door middel van de opening van twintig nieuwe warenhuizen een landelijke dekking te creëren in Nederland.

 

Zomer 2017

Hudson’s Bay heeft daarvoor ondertussen al een aantal huurcontracten voor de lange termijn afgesloten, terwijl de onderhandelingen rond een aantal panden nog lopen. Hudson’s Bay is van plan om filialen van de gelijknamige warenhuisketen te openen, maar ook de outletketen Saks Fifth Off komt naar Nederland. De eerste vestiging moet zijn deuren in de zomer van 2017 openen. Galeria Inno, dat al te vinden is in België en dat ook deel uitmaakt van Hudson’s Bay, zal zijn weg voorlopig dus niet vinden naar Nederland.

 

“We zien dat er op de Nederlandse retailmarkt ruimte bestaat voor zowel warenhuizen in het premiumsegment als voor discountformules”, zegt CEO Jerry Storch van Hudson’s Bay volgens het FD in een verklaring.

 

Hudson’s Bay verwacht dat er ongeveer 300 miljoen euro zal moeten geïnvesteerd worden om de nieuwe panden in orde te krijgen. Het merendeel van die investering wordt echter door de verhuurders gedragen. Alles samen wil het Canadese bedrijf 2.500 banen creëren in de eigen winkels.

 

Er werd al langer gefluisterd dat Hudson’s Bay werk maakte van een stap naar Nederland en bij het faillissement van V&D dook het bedrijf op als mogelijke huurder van een aantal panden. Vorig jaar zette het zijn eerste stappen in Europa, na de overname van Galeria Inno in België en Galeria Kaufhof in Duitsland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.

Retailhub Inspiration Tour: De ‘customer journey’ wordt heel anders

09/07/2018

Met Retailhub van RetailDetail is Antwerpen een unieke retail-hotspot rijker: professionals beleven er de toekomst van retail in het enige inspiratie-platform van de Benelux met 1250 m² aan innovatieve technologie en megatrends.