Hudson’s Bay maakt fors verlies in derde kwartaal | RetailDetail

Hudson’s Bay lijdt fors verlies in derde kwartaal

Hudson’s Bay lijdt fors verlies in derde kwartaal
Shutterstock

In het derde kwartaal van 2017 heeft het Canadese Hudson’s Bay opnieuw fors verlies geleden. Het moederbedrijf van onder meer Saks OFF 5th zag daarnaast ook de omzet dalen ten opzichte van een jaar eerder.

Orkanen

De totale omzet van Hudson’s Bay kwam in het derde kwartaal uit op 3,16 miljard Canadese dollar (2,1 miljard euro): een daling van 4,2% ten opzichte van 2016, toen er 3,3 miljard dollar werd opgehaald. Op vergelijkbare basis was er sprake van een omzetdaling van 3,2%.

 

Hudson’s Bay wees voor de slechte vergelijkbare omzet naar de naweeën van orkanen in Texas, Florida en Puerto Rico, en daarnaast kreeg het ook gewoon minder klanten over de vloer en voerde het meer promoties.

 

Marge opdrijven

Ook de winstcijfers kregen opnieuw een ferme tik: in 2017 steeg het nettoverlies zo van 125 miljoen dollar naar 243 miljoen dollar (160 miljoen euro). Het is ondertussen al het zevende kwartaal op rij dat er sprake is van verliescijfers. Op de Canadese beurs kreeg het aandeel na de bekendmaking van de cijfers een klap van maar liefst 16%.

 

Het bedrijf hoopt in de toekomst de marges op te drijven door minder producten in stock te houden, waardoor het ook minder vaak kortingen moet geven om overtollige inventaris van de hand te doen. In de komende jaren zal het tevens meer investeren worden in de online verkoop, die in het derde kwartaal met slechts 2,1% groeide. Er zullen daarnaast fikse besparingen worden doorgevoerd, waarvan de effecten vooral volgend jaar zichtbaar worden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Erotiekketen Christine le Duc wil weer verleiden

14/08/2018

De keten van eroticashops Christine le Duc wil in Nederlandse handen een nieuwe verleidingspoging wagen. Gered uit het failliete concern Beate Uhse, zet de retailer haar zinnen op de Belgische en Nederlandse markt.

Media Markt boet voor Metro en voor Turkije

14/08/2018

Ceconomy, het moederbedrijf van Media Markt en Saturn, stagneerde in het voorbije kwartaal. De elektronicagroep moet op de beurs ook boeten voor de aandelendip bij Metro, de holding waarvan het vorig jaar afsplitste, en bezorgdheden om de Turkse expansie.

HelloFresh gaat toch nog niet voor winst

14/08/2018

Hoewel HelloFresh winst had beloofd voor het einde van dit jaar, geeft de leverancier van maaltijdboxen nu toch de voorkeur aan nieuwe investeringen. Na een sterk tweede kwartaal gaat het bedrijf voor extra groei in de Verenigde Staten.

Amazon mag levering volgende dag niet garanderen

13/08/2018

De Britse reclamewaakhond heeft het niet voor Amazons belofte om bestellingen van Prime-leden de volgende dag te zullen leveren. Tijdens de feestdagen vorig jaar waren er vertragingen, dus moet Amazon de garantie schrappen.

RetailDetail Day 2018: geobsedeerd door de klant

13/08/2018

Meer dan ooit staat de klant hoog op de agenda van retailers en merken. Maar is dat niet altijd zo geweest? De RetailDetail Day kijkt voorbij de hype en peilt naar de essentie van klantgericht ondernemen in het digitale tijdperk.

Omzet modegroep WE blijft teruglopen

10/08/2018

Modegroep WE International blijft omzet verliezen: de verkoopcijfers liepen vorig jaar met 2,8% terug naar 275,8 miljoen euro. Ook de operationele winst gaat erop achteruit, al blijft de nettowinst stabiel.