Hudson’s Bay schroeft Nederlandse ambities terug | RetailDetail

Hudson’s Bay schroeft Nederlandse ambities terug

Hudson’s Bay schroeft Nederlandse ambities terug
Shutterstock

De komende weken openen drie vestigingen van Hudson’s Bay de deuren in Nederland. Het gaat over warenhuizen in Enschede, Amersfoort en Haarlem. Wel schroeft de keten ondertussen de ambities terug.

 

Geen 20, maar 15 vestigingen

De eerste winkel die de komende weken de deuren opent, is die in Enschede: daar zijn klanten vanaf 8 maart welkom. Een weekje later, op 15 maart, is het de beurt aan Amersfoort. Op de winkel in Haarlem is het nog wachten tot 5 april. Algemeen directeur Stefaan Le Clair is “zeer verheugd op meer locaties in Nederland Hudson's Bay-warenhuizen te openen en de Nederlandse consument kennis te laten maken met ons Hudson’s Bay-concept. Sinds de eerste openingen hebben wij de winkelervaring verder ontwikkeld om aan te blijven sluiten bij de wensen van de consument.”

 

Langs de andere kant heeft Hudson’s Bay de ambities in Nederland al een stuk teruggeschroefd: oorspronkelijk had het Canadese bedrijf het plan om twintig vestigingen te openen in Nederland, maar dat aantal wordt nu teruggebracht tot vijftien.

 

Werk in Amsterdam

“Wij hebben besloten om ons voorlopig op deze vijftien steden te concentreren”, zegt Le Clair aan het AD. “Wat we willen doen, willen we daar heel goed doen.” De winkel in Haarlem wordt alvast voorlopig de laatste die de deuren opent. Dat is slecht nieuws voor een aantal steden die hoopten dat Hudson’s Bay bij hen het gat van het failliete V&D zou invullen.

 

Le Clair wil niet spreken van tegenvallende resultaten, maar geeft wel toe dat de verwachtingen nog niet gehaald worden. “De verkopen vallen mij niet tegen. We zijn pas vijf maanden bezig. In die korte tijd hebben we met een compleet nieuw team een ongelooflijke prestatie neergezet. Maar er is nog veel werk aan de winkel. Vooral in Amsterdam; daar hadden we meer van verwacht.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.

Retailhub Inspiration Tour: De ‘customer journey’ wordt heel anders

09/07/2018

Met Retailhub van RetailDetail is Antwerpen een unieke retail-hotspot rijker: professionals beleven er de toekomst van retail in het enige inspiratie-platform van de Benelux met 1250 m² aan innovatieve technologie en megatrends.

'Mishandelde' eenden weg bij Plus, wel in 'diervriendelijke' dons

06/07/2018

Er komt veel reactie op de beelden van hardhandig eendentransport bij Nederlandse pluimveehouders. Supermarktketen Plus haalt per direct al het eendenvlees van slachterij Tomassen Duck-To uit het schap, maar de dons blijkt ook in "diervriendelijk" beddengoed te zitten.

Koekjesmerk Jules Destrooper duikt op in Schiphol

05/07/2018

De Belgische koekjesfabrikant Jules Destrooper lanceert een reisgamma, ‘Global Travel Retail’, en opent daarvoor ook een tijdelijke winkel op Schiphol Airport. In de zomermaanden kunnen reizigers er speciale verpakkingen kopen.