Hudson’s Bay vandaag van start in Nederland | RetailDetail

Hudson’s Bay vandaag van start in Nederland

Hudson’s Bay vandaag van start in Nederland
Facebook

Vandaag is het dan eindelijk zover: de Canadese warenhuisketen Hudson’s Bay opent zijn eerste filiaal in Nederland. Ze vult zo het gat in dat werd achtergelaten door het faillissement van het Nederlandse V&D.

350 miljoen euro

Het eerste filiaal opent vandaag de deuren op het Rokin in Amsterdam, later deze week volgen ook nog Den Haag en Rotterdam en op drie weken tijd zullen in totaal tien vestigingen geopend worden. Alles samen moeten er vijftien winkels komen, waarvan veertien in een voormalig pand van V&D, waar ook meteen een restaurant van La Place te vinden zal zijn. Enkel in Amsterdam werd er gekozen voor een volledig nieuw pand en een eigen restaurant: dat filiaal moet dan ook het paradepaardje worden van de keten in Nederland.

 

“Zestien maanden geleden hebben we ons plan voor een Nederlandse Hudson's Bay aangekondigd”, zegt topman Jerry Storch van het Canadese moederbedrijf aan het FD. “We gaan nu van start met 1600 werknemers, volgend jaar zijn het er 2500. Nog deze maand zullen we tien warenhuizen openen. Dat is nog nooit vertoond in de wereld.” In totaal wordt er 350 miljoen euro geïnvesteerd in Nederland.

 

Hudson’s Bay wil zich in Nederland vooral onderscheiden op vlak van service, omdat het zelf inziet dat je de producten ook ergens anders kan kopen. Zo zijn er grote paskamers, gratis wifi, een horlogereparatiedienst, een barbier en een demonstratiekeuken te vinden. Qua assortiment mikt de keten vooral op het middensegment, maar ook luxemerken als Louis Vuitton, Fendi en Gucci zullen er te vinden zijn, waardoor er toch enige overlap is met concurrent De Bijenkorf. Het gaat daarbij vaak wel over vintage producten en dus geen nieuwe artikelen.

Fotogalerij

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Albert Heijn experimenteert met nieuwe versconcepten

16/05/2018

In de vernieuwde Albert Heijn in Hoofddorp brengt de supermarktketen alle innovaties en proefprojecten rond vers bij elkaar: de nieuwe winkel heeft een pluktuin voor kruiden, een borreleiland en meer.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.

Belgisch fonds dicht bij overname HEMA

09/05/2018

De Belgische Core Equity-holding zou dicht bij een overname van HEMA staan: er zou een mondeling akkoord zijn, de handtekeningen zouden snel kunnen volgen.