Hudson’s Bay verwacht fikse groei | RetailDetail

Hudson’s Bay verwacht fikse groei

Hudson’s Bay verwacht fikse groei

Hudson’s Bay verwacht in 2016 een stevige groei in de omzet, terwijl het in 2015 ook al een mooie omzetstijging liet optekenen. Als het de eigen voorspellingen waarmaakt, dan verviervoudigt de warenhuisketen haar omzet op drie jaar tijd.

 

Grote sprongen in Europa

Toen Hudson’s Bay in 2013 naar de beurs trok, had het een omzet van ongeveer 4 miljard dollar (3,5 miljard euro), terwijl de keten dit jaar een omzet van ongeveer 15 miljard euro (13,2 miljard euro) verwacht. Die snelle groei komt er dankzij winkelopeningen en overnames, maar ook dankzij de grote sprongen die het bedrijf maakt in Europa. Zo is het al aanwezig in België en Duitsland en zijn er plannen om in Nederland een aantal filialen te openen.

 

CEO Jerry Storch ziet ondertussen enkel maar voordelen aan de schaalvergroting. “Deze groei staat ons toe om meer efficiënt te worden in alle segmenten van ons bedrijf, gaande van inkopen, naar vervoer en de productie van onze huismerken”, zei hij tijdens de voorbije aandeelhoudersvergadering.

 

Hudson’s Bay wist in 2015 de retailomzet met 37 procent de hoogte in de jagen naar 11 miljard dollar (9,7 miljard euro), voornamelijk dankzij de overname van Galeria Kaufhof en Galeria Inno in Duitsland en België. Volgend jaar wil het dan weer 20 filialen openen in Nederland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.