Hudson’s Bay verwacht fikse groei | RetailDetail

Hudson’s Bay verwacht fikse groei

Hudson’s Bay verwacht fikse groei

Hudson’s Bay verwacht in 2016 een stevige groei in de omzet, terwijl het in 2015 ook al een mooie omzetstijging liet optekenen. Als het de eigen voorspellingen waarmaakt, dan verviervoudigt de warenhuisketen haar omzet op drie jaar tijd.

 

Grote sprongen in Europa

Toen Hudson’s Bay in 2013 naar de beurs trok, had het een omzet van ongeveer 4 miljard dollar (3,5 miljard euro), terwijl de keten dit jaar een omzet van ongeveer 15 miljard euro (13,2 miljard euro) verwacht. Die snelle groei komt er dankzij winkelopeningen en overnames, maar ook dankzij de grote sprongen die het bedrijf maakt in Europa. Zo is het al aanwezig in België en Duitsland en zijn er plannen om in Nederland een aantal filialen te openen.

 

CEO Jerry Storch ziet ondertussen enkel maar voordelen aan de schaalvergroting. “Deze groei staat ons toe om meer efficiënt te worden in alle segmenten van ons bedrijf, gaande van inkopen, naar vervoer en de productie van onze huismerken”, zei hij tijdens de voorbije aandeelhoudersvergadering.

 

Hudson’s Bay wist in 2015 de retailomzet met 37 procent de hoogte in de jagen naar 11 miljard dollar (9,7 miljard euro), voornamelijk dankzij de overname van Galeria Kaufhof en Galeria Inno in Duitsland en België. Volgend jaar wil het dan weer 20 filialen openen in Nederland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.

Belgisch fonds dicht bij overname HEMA

09/05/2018

De Belgische Core Equity-holding zou dicht bij een overname van HEMA staan: er zou een mondeling akkoord zijn, de handtekeningen zouden snel kunnen volgen.

Opinie: “Help, er zit een Chinees in mijn broek!”

08/05/2018

Techbedrijven als Alibaba en Amazon gaan er met uw data vandoor, Europa stond erbij en keek ernaar. En de merken en retailers? Die sponsoren de hele operatie, zodat hun grootste concurrenten nog groter worden.