Hudson’s Bay wil 1 miljard euro investeren in Galeria Kaufhof | RetailDetail

Hudson’s Bay wil 1 miljard euro investeren in Galeria Kaufhof

Hudson’s Bay wil 1 miljard euro investeren in Galeria Kaufhof

Hudson’s Bay heeft plannen om de komende vijf tot zeven jaar een miljard euro te investeren in warenhuisketen Galeria Kaufhof. Dat zegt CEO Jerry Storch aan het Duitse vakblad Handelsblatt.

Modernisering

Het Canadese bedrijf, dat sinds vorig jaar eigenaar is van Galeria Kaufhof, wil voornamelijk investeren in Duitsland omdat het daar nog heel wat ruimte ziet voor de warenhuisketen. Zo moeten de Duitse winkels gemoderniseerd worden: de werkzaamheden daarvoor zullen de komende weken al beginnen. In een eerste stap worden er alvast tien van de honderd Duitse filialen vernieuwd. Alleen al voor de vestiging in Düsseldorf wordt dertig miljoen euro uitgetrokken.

 

Daarnaast zullen er in de toekomst ook nieuwe merken aangeboden worden, om een nieuw publiek aan te trekken. Daarbij wordt vooral gekeken naar merken die aantrekkelijk zijn voor jonge klanten. Hudson’s Bay wil ook een veertigtal vestigingen van outletketen Saks Fifth Off openen in Duitsland.

 

Tot slot zal er ook werk gemaakt worden van een verdere internationale expansie, waarbij naast de Duitstalige markten ook de Benelux een optie is voor Hudson’s Bay. Hudson’s Bay is ook al eigenaar van de warenhuizen van Inno in België. Bovendien wordt er gekeken naar de online markt, waar warenhuizen volgens Storch wereldwijd steeds te weinig in hebben geïnvesteerd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.

Retailhub Inspiration Tour: De ‘customer journey’ wordt heel anders

09/07/2018

Met Retailhub van RetailDetail is Antwerpen een unieke retail-hotspot rijker: professionals beleven er de toekomst van retail in het enige inspiratie-platform van de Benelux met 1250 m² aan innovatieve technologie en megatrends.