Hudson's Bay Nederland presenteert merkportfolio | RetailDetail

Hudson's Bay Nederland presenteert merkportfolio

Hudson's Bay Nederland presenteert merkportfolio

Hudson's Bay Nederland heeft in de aanloop naar de opening van tien winkels haar merkportfolio gepresenteerd. De formule wil zich met premium merken en limited editions van Nederlandse designers in het hogere segment positioneren.

Warenhuis flexibel en per stad ingericht

De Canadezen zetten hierbij merken in als Topshop, Topman, CK Jeans, Opening Ceremony, The Kooples, Nike, Rika, Love Stories, MAC, Aveda, Vedder & Vedder, Vitra en Hay. Het assortiment is een mix van Amerikaanse en Europese merken, zowel gevestigde waarden als merken in opkomst. Er is ook ruimte gemaakt voor Nederlandse merken als Scotch & Soda, G-Star en Denham.

 

Het nieuwe winkelconcept brengt assortiment op het gebied van mode, schoonheidsproducten en woonartikels. De keuzes zijn per stad op de wensen van de lokale klant gericht en de winkels worden straks flexibel ingericht, zodat ze continu kunnen worden aanpast.

 

De formule gaat weliswaar werken vanuit de winkelpanden van het failliete V&D, maar zal in niets lijken op de winkels van voormalige warenhuis. Wel komen in negen van de tien Nederlandse warenhuizen restaurants van La Place terug. Verder zijn aanbod, uitstraling en personeel anders bij Hudson's Bay in Nederland, meldt topman topman Edo Beukema in het FD.

 

De Nederlandse warenhuizen van Hudson's Bay zullen verschillen van de Amerikaanse en Canadese winkels: "De variatie van merken zal hier groter zijn. Ook de vernieuwing van merken zal sneller gaan dan in de VS. Wij starten met meer dan vijfhonderd merken. Wij richten ons ook op een jonger publiek dan in de Amerika", aldus Baukema. "Het wordt geen middenmoot, zoals in de VS maar ook niet het topsegment in luxe van de Bijenkorf."

 

Speciale edities

Een groot aantal van de merken ontwikkelt speciaal voor Hudson’s Bay een 'limited edition' onder de naam The Limiteds, waarin de kleurstrepen van Hudson’s Bay zijn verwerkt. De producten in deze collectie zijn in beperkte en genummerde oplage te koop. De collectie is te reserveren via de Hudson’s Bay-app en komt beschikbaar in de winkels vanaf de officiële openingen.

 

Marketingdirecteur Jacco van der Steen somt op: "Zo heeft Karl Lagerfeld een tas ontworpen en is G-Star met een speciale Hudson’s Bay-jeans in het assortiment vertegenwoordigd. Ook zijn er Limiteds van onder andere Zoe Karssen, Swatch en Vitra. Een aantal van de meest getalenteerde jonge smaakmakers uit Nederland is ingeschakeld om een ontwerp voor The Limiteds-collectie te maken. David Laport voegt een jurkje toe, Isaac Monté een gekristalliseerde vaas en Jordy van den Nieuwendijk een illustratie van zijn hand."

 

Aandacht voor beleving

De keten zal in haar nieuwe Nederlandse warenhuisconcept extra aandacht besteden aan beleving. Het merk Dyson richt op de woonafdeling zogenaamde 'experience units' in, waar specialisten continu nieuwe producten demonstreren. In alle tien vestigingen komen bovendien 'studio's', speciale ruimtes waar exclusieve merklanceringen zullen worden aangeboden en die als podium voor jong talent zullen fungeren. Daarnaast komen er exclusieve foodconcepten, zoals Nacarat van Ron Blaauw op de bovenverdieping van de Amsterdamse Hudson's Bay.

 

Het bedrijf lanceert ook een app met nieuws en updates over de winkels, collecties, feestelijke openingen en vacatures. Vanaf het najaar van 2017 krijgt de app ook een winkelfunctie. Via de app kunnen gasten lid worden van Club Hudson’s Bay, het getrouwheidsprogramma van het warenhuis. Hiermee kunnen zij punten sparen bij aankopen in het warenhuis of via de webshop en app en deze vervolgens inwisselen tegen diverse beloningen.

 

Medio augustus: Nederlandse aftrap

De Canadese warenhuis geeft medio augustus haar Nederlandse aftrap met de opening van een winkel aan het Amsterdamse Rokin. Later in augustus opent de volgende vestiging in Rotterdam, op 31 augustus gevolgd door de voormalige V&D in het vernieuwde winkelcentrum De Barones in Breda. Op 7 september begint Hudson’s in de Grote Marktstraat in Den Haag, eveneens in voormalig V&D. Dit jaar moeten er in ons land tien nieuwe winkels beginnen, plus een webshop.

 

Nederland wordt het eerste land buiten Canada waar Hudson’s Bay van start gaat. Ook in Duitsland heeft de onderneming plannen. Hudson’s Bay Company, opgericht in 1670, is het oudste bedrijf van Noord-Amerika. In Canada is de gelijknamige keten uitgegroeid tot prominente warenhuisformule met negentig locaties.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.

Retailhub Inspiration Tour: De ‘customer journey’ wordt heel anders

09/07/2018

Met Retailhub van RetailDetail is Antwerpen een unieke retail-hotspot rijker: professionals beleven er de toekomst van retail in het enige inspiratie-platform van de Benelux met 1250 m² aan innovatieve technologie en megatrends.