Hyves houdt er mee op | RetailDetail

Hyves houdt er mee op

Hyves houdt er mee op

De Telegraaf Media Groep heeft besloten om de stekker te trekken uit Hyves, de sociaalnetwerksite die jarenlang zeer populair was in Nederland. De concurrentie van onder andere Facebook is Hyves dus uiteindelijk te veel geworden, ondanks verwoede pogingen van TMG om het zinkend schip recht te trekken.

Overname van 53 miljoen euro

Telegraaf Media Groep nam Hyves in 2010 over voor een bedrag van 53 miljoen euro. Op dat moment telde de site ongeveer tien miljoen gebruikers. Sindsdien ging het echter enkel bergaf met de website en verloor die steeds meer gebruikers aan Facebook en Twitter. TMG probeerde nog om het over een andere boeg te gooien, door van Hyves een contentplatform te maken, maar ook dat mislukte. Nu heeft TMG dus besloten dat het een verloren zaak is.

 

TMG heeft nog geen succes gehad met recente overnames: Vorig jaar moest de groep al 44 miljoen euro aan goodwill afschrijven op Sky Radio en in maart van dit jaar boekte het al een waardevermindering van 36 miljoen euro op Hyves.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.