ICMA Group beloont Ikea als aantrekkelijkste werkgever in Belgische retail | RetailDetail

ICMA noemt Ikea aantrekkelijkste werkgever in Belgische retail

ICMA noemt Ikea aantrekkelijkste werkgever in Belgische retail

Ikea is de winnaar van de 3S Employer Branding Trofee als aantrekkelijkste werkgever in de Belgische retail, op basis van hun kracht om nieuwe talenten aan te trekken.

Hoogste 3S-score

Op basis van een enquête bij duizend respondenten werd de 3S-score van de bedrijven in kaart gebracht. Daaruit blijkt dat Ikea de grootste aantrekkingskracht heeft, voor Torfs en Van Marcke. Bij Nederlandstalige respondenten haalde Torfs wel de grootste score binnen.

 

Om tot de winnaars te komen voerde de ICMA Group onlangs een "employer branding"-studie uit, waarbij werd gepeild naar de 3S-score bij meer dan dertig grootste retailers in België. 3S staat voor Size (hoe bekend is een retailer op de arbeidsmarkt), Seduce (hoe aantrekkelijk is de retailer op de arbeidsmarkt) en Star (slaagt een retailer er in om toptalenten aan te trekken).

 

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.