ING schakelt contactloos betalen in | RetailDetail

ING schakelt contactloos betalen in

ING schakelt contactloos betalen in

ING schakelt vandaag bij vier miljoen betaalpassen de mogelijkheid in om contactloos te betalen. De helft van de klanten van de bank kan vanaf nu gebruik maken van deze nieuwe betaalmethode.

Andere helft volgt gauw

De bank ziet in contactloos betalen een belangrijke vervanger van contant geld en de chipknip voor het doen van kleinere betalingen. Daarmee kan de afhandelingstijd bij de kassa's worden verkort, omdat bij bedragen tot 25 euro klanten alleen nog hun pasje bij de terminal hoeven te houden, bij hogere bedragen wordt net als nu de pincode gevraagd.

 

De overige klanten van ING krijgen de komende periode een pas die geschikt is voor mobiel betalen. Wie de mogelijkheid wil uitzetten, kan dit via de site voor internetbankieren van de organisatie. Ook andere banken zijn bezig hun pasjes geschikt te maken voor mobiel betalen. Intussen zijn er in Nederland al dertigduizend betaalautomaten geschikt gemaakt voor de nieuwe betaalmethode.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.