Inkomsten Lego stijgen dankzij Azië

Inkomsten Lego stijgen dankzij Azië

Mede door een groeiende vraag naar de bekende bouwstenen van Lego in Azië, zijn de inkomsten van het bedrijf met 13% gestegen in het eerste halfjaar van 2013. Lego komt daarmee op plek twee in de wereldwijde speelgoedmarkt, na Mattel.

Stijging nettowinst

Dankzij die grote stijging in inkomsten, heeft ook de nettowinst van Lego een flinke opmars gemaakt: die ging met 18 procent omhoog. De omzet kwam voor de eerste zes maanden van 2013 uit op 10,3 miljard Deense kronen (1,38 miljard euro). De nettowinst steeg van 2,01 miljard Deense kronen (270 miljoen euro) naar 2,38 miljard Deense kronen (320 miljoen euro) voor diezelfde periode.

 

Trage start grootste markten, sterk in Azië

Nochtans zegt Lego dat haar grootste markten - Europa, Noord-Amerika en Japan - een trage start hebben genomen dit jaar. "Ondanks deze moeilijke dynamiek, geven onze cijfers aan dat de verkopen van Lego-producten in de eerste helft van 2013 globaal met 9 procent stegen", zegt CEO Joergen Vig Knudstorp.

 

In Azië gingen de verkopen dan ook heel goed. Vooral de thematische reeksen, zoals Legends of Chima (die samen met een videogame worden verkocht), lopen heel goed in die regio. "We hebben recent ons regionaal hoofdkantoor voor Azië in Singapore gevestigd en vanaf volgend jaar beginnen we met de constructie van onze lokale productiefaciliteiten in China", voegde CFO John Goodwin daar nog aan toe.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Hema gaat Arabisch en opent winkels in Midden-Oosten

15/01/2018

Voor het eerst in zijn geschiedenis waagt Hema zich buiten Europa: het opent dit jaar drie winkels in Dubai. In de komende vijf jaar wil de Nederlandse keten een fors aantal winkels in het Midden-Oosten openen.

Metro Group tevreden met eerste kwartaal

15/01/2018

De Duitse Metro Group is tevreden met de prestaties in het eerste kwartaal. De omzet steeg na wisselkoersen wel met slechts 0,2%, maar op vergelijkbare basis was er een groei van 0,8%.

Ophef over etnisch profilerende klantenprofielen bij Albert Heijn

15/01/2018

Een blanke man met bril staat symbool voor de premiumklant bij Albert Heijn, een vrouw en kind met donkere huidskleur voor de budgetklant. Met deze klantenprofielen leerden medewerkers bij AH de klanten kennen, tot er vrijdag ophef over ontstond.

Bijenkorf sluit eigen distributiecentrum in Woerden

12/01/2018

De Bijenkorf gaat zijn eigen distributiecentrum in Woerden sluiten. De sluiting staat gepland voor midden volgend jaar en kost 143 werknemers hun baan. De Bijenkorf gaat de taken van het distributiecentrum uitbesteden.

Europa wil belasting op plastic zakjes

11/01/2018

Nadat verschillende lidstaten al verschillende maatregelen hebben genomen om het gebruik van plastic zakjes terug te dringen, denkt de Europese Unie er nu aan om een algehele belasting op plastic zakjes in te voeren.

Amazon wil nieuw magazijn vlakbij Belgische en Nederlandse grens

10/01/2018

De Amerikaanse webshop Amazon gaat een nieuw distributiecentrum bouwen in het Duitse Mönchengladbach. Het nieuwe magazijn ligt vlakbij de Nederlandse en Belgische grens en zal dus waarschijnlijk gebruikt worden om aan die markten leveren.

Back to top