Intermarché broedt op winkelformule voor senioren | RetailDetail

Intermarché broedt op winkelformule voor senioren

Intermarché broedt op winkelformule voor senioren
Shutterstock.com

In september plant de Franse supermarktgroep de opening van een seniorenwinkel onder de naam ‘Bien Chez Moi’. Die zal een combinatie van producten en diensten aanbieden op maat van een oudere klantengroep.

 

Actieve senioren

De winkel voor ‘actieve senioren’ zal ongeveer 200 m² groot zijn en komt in de winkelgalerij van de Intermarché in Flers (Normandië). Vorige week organiseerde de retailer daar al een workshop met senioren uit de streek, meldt de regionale krant Ouest France. Zij mochten zich onder andere uitspreken over de naam van de winkel, het logo, het aanbod en de geplande diensten. Ze werden ook gepolst naar hun bereidheid om te betalen voor het serviceconcept.
 

Bien Chez Moi wil namelijk een combinatie aanbieden van vernieuwende producten en activiteiten zoals aangepaste voeding, dieetadvies, kooklessen, sportsessies, administratieve hulp, maar ook het begeleiden van senioren bij het boodschappen doen bijvoorbeeld. Intern werken de musketiers al een vol jaar aan de voorbereiding van de winkelopening. De komende weken wordt de nieuwe winkelformule verder verfijnd.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Pabo start door als ‘be you’

21/06/2018

Het failliete erotiekconcern Beate Uhse, het moederbedrijf achter Pabo, neemt een doorstart onder een nieuwe merknaam. De focus ligt op online handel.

KantoorExpert koopt Office Centre van Staples

21/06/2018

KantoorExpert wil de 39 Nederlandse vestigingen van Office Centre overnemen van Staples. De leverancier van kantoorbenodigdheden uit Soest zou zo’n 40 miljoen euro veil hebben voor Office Centre.

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.