Investeerder moet expansie Hutspot ondersteunen | RetailDetail

Investeerder moet expansie Hutspot ondersteunen

Investeerder moet expansie Hutspot ondersteunen

De initiatiefnemers achter het Hutspot-concept zetten de deuren open voor een extra investeerder. Een bijkomende inbreng moet het hen mogelijk maken om de expansie in binnen- en buitenland te versnellen.

Tachtig aanbieders maken van platform gebruik

Hutspot werpt zich op als vaandeldrager voor de ‘urbanized lifestyle’. Het biedt op zijn winkelpunten een belevings- en verkoopplatform aan voor een reeks unieke zaken, gaande van exclusieve kledij en accessoires over boeken en kunst tot meubelen. Voorts is er ook ruimte om iets te eten of te drinken. Er kan ook een barbiershop worden bezocht.

 

De keten werkt daarvoor samen met designers, kunstenaars en ondernemers. In totaal zijn er contacten met zo’n tachtig aanbrengers. Zij krijgen de mogelijkheid om hun goederen in de winkels te plaatsen tegen een beperkte vergoeding per vierkante meter. Bij een effectieve verkoop betalen ze Hutspot ook een commissieloon.

 

Tijd voor uitbreiding

De keten werd in de zomer van 2012 opgericht door de jeugdvrienden Nick van Aalst, Reinier Bernaert en Pieter Jongens. Na een succesvolle pop-up als test in de Utrechtsestraat in Amsterdam werd de eerste vaste winkel in de Van Woutstraat in Amsterdam geopend. Daarna volgde vrij snel een tweede in de Rozengracht in dezelfde stad. Later kwam er ook een in Utrecht bij.

 

De initiatiefnemers willen nu een tandje bijsteken en hun concept op een ruimere schaal introduceren. In Nederland zien ze ruimte voor een zestal winkels. Voorts wordt aan het buitenland gedacht. Om de expansie mogelijk te maken, staan ze open voor een externe investeerder, vertelden ze in Het Financieele Dagblad.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Pabo start door als ‘be you’

21/06/2018

Het failliete erotiekconcern Beate Uhse, het moederbedrijf achter Pabo, neemt een doorstart onder een nieuwe merknaam. De focus ligt op online handel.

KantoorExpert koopt Office Centre van Staples

21/06/2018

KantoorExpert wil de 39 Nederlandse vestigingen van Office Centre overnemen van Staples. De leverancier van kantoorbenodigdheden uit Soest zou zo’n 40 miljoen euro veil hebben voor Office Centre.

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Hema opent eerste winkel in Berlijn

15/06/2018

Hema heeft zijn eerste Berlijnse winkel geopend, alweer de vijftiende in Duitsland.Hema ziet in Duitsland een belangrijke groeimarkt: reeds volgende maand opent de de keten haar tweede Berlijnse winkel.