Ivo Vliegen nieuwe CFO Hema | RetailDetail

Ivo Vliegen nieuwe CFO Hema

Ivo Vliegen nieuwe CFO Hema

De Amsterdamse winkelketen Hema heeft Ivo Vliegen aangesteld als nieuwe CFO. Hij volgt in die functie Tim Isaacs op, die de functie ad interim uitoefende. Vliegen zal ook toetreden tot de raad van bestuur.

Voorheen bij Fast Retailing

De Belg Ivo Vliegen heeft al heel wat internationale ervaring in financiën en management en is bovendien al meer dan tien jaar actief binnen de retailsector. Zijn vorige job was er een als CFO bij de Franse tak van Uniqlo-eigenaar Fast Retailing, daarvoor werkte hij ook nog voor de Mexx Group, Levi Strauss, Whirlpool en Philips.

 

Vliegen vervoegt ook meteen de raad van bestuur van Hema, die verder bestaat uit CEO Tjeerd Jegen, Paul Havinga, Adriana Hoppenbrouwer, Trevor Perren en Mischa Simons.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.