Johan Pardoel nieuwe directeur bij Action

Johan Pardoel nieuwe directeur bij Action
Johan Pardoel, nu nog hoofd foodretail bij Sligro Food Group, wordt vanaf 1 maart 2012 de nieuwe algemeen directeur van retailketen Action. Eerder deed hij al ervaring op met prijsvechten als regiodirecteur van Aldi in Duitsland en algemeen directeur van Aldi Frankrijk.

De benoeming van Pardoel maakt deel uit van een grotere vernieuwing van de directie. Zo wordt Frank de Moes tegelijkertijd benoemd tot financieel directeur, terwijl Hajir Hajji de nieuwe directeur winkeloperatie wordt. Enkele maanden geleden werd Ronald van de Mark (ex-Maxeda) al aangesteld als voorzitter van de directie.



De wijzigingen hebben te maken met de overname van een meerderheid van Actions aandelen door investeerder 3i. Deze partij wil met Action vooral internationaal gaan uitbreiden. De keten heeft op dit moment al 265 winkels in Nederland, België en Duitsland. Action geldt als een discounter in non-food en een keten die ondanks de crisis nog altijd goed groeit.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


"Amazon bijna klaar om kassaloze Go te lanceren"

20/11/2017

Volgens sommige bronnen werft Amazon momenteel bouwmanagers en marketeers aan voor zijn Amazon Go-team. Dat wijst er mogelijk op dat de supermarkt zonder personeel nu ook echt in de startblokken staat.

Mark Thomson (Zebra): "De tools voor de toekomst zijn al voorhanden"

17/11/2017

Volgens Mark Thomson, Director of Retail Industry Solutions bij Zebra, verandert de retail in de nabije toekomst ingrijpender dan in de voorbije vijftig jaar bij elkaar opgeteld.

Qrf Beste Winkelketen van België en Qrf Webshop Awards: spanning stijgt!

16/11/2017

Op donderdag 23 november is het zover: op die avond worden de winnaars van de ‘Qrf Beste Winkelketen van België’ en ‘Qrf Webshop Awards’ bekendgemaakt tijdens de RetailDetail Night. 

Barbie wijst G.I. Joe & Co (voorlopig?) af

16/11/2017

Speelgoedreus Mattel zou het overnamebod door concurrent Hasbro hebben afgewezen, schrijft persbureau Reuters op basis van bronnen dicht bij het dossier. Welke gevolgen dat heeft, is vooralsnog onduidelijk.

“Menselijke factor onderbelicht in omnichannelretail”

16/11/2017

Als zaakvoerder van het digitale retailbureau Kega is Kees Verkade begaan met consistente merkbeleving. De rol van het winkelpersoneel in het creëren van een optimale customer journey, zowel online als offline, trekt zijn aandacht.

Henkel verhoogt omzetverwachting voor 2017

15/11/2017

Henkel rondt voor het eerst de kaap van vijftien miljard euro voor zijn omzet over negen maanden. Door de sterke prestaties verhoogt het bedrijf zijn omzet- en winstverwachting.

Back to top