John Lewis laat ‘winkeldiensten’ vooraf boeken | RetailDetail

John Lewis laat ‘winkeldiensten’ vooraf boeken

John Lewis laat ‘winkeldiensten’ vooraf boeken

De Britse warenhuisketen John Lewis heeft een online reservatiedienst gelanceerd waarmee bezoekers specifieke diensten kunnen boeken. Zo wil de keten de "omnichannel-beleving" verrijken.

Personal shoppers en schoonheidsbehandelingen

Het boekingssysteem biedt momenteel toegang tot 12 verschillende diensten, zoals een 'personal shopper', 'FingerPrint Jewellery Service', 'home design', 'personal styling' en schoonheidsbehandelingen. Winkelmedewerkers van de verschillende afdelingen beheren zelf de agenda's.

 

De eerste resultaten ogen alvast positief: het systeem sloeg sneller aan dan gehoopt en zit nu al 30 tot 50% voor op schema, zowel qua belangstelling als qua boekingen. "We stelden meteen vast dat er een duidelijke behoefte was, wat onze stelling bevestigt dat deze tool populair zou zijn bij de klanten en hun omnichannel-ervaring zou verrijken", zegt Richard Ambler, verantwoordelijk voor de dienstverlening bij John Lewis. "Optimale diensten kunnen een merk helpen de relatie met zijn klanten te verdiepen."

 

Het nieuwe systeem maakt het de klant niet alleen makkelijker, het levert John Lewis meteen ook een pak interessante klanteninfo op. De keten van 43 warenhuizen genereert ongeveer een derde van zijn omzet online en hoopt met dit boekingssysteem een extra brug te slaan tussen offline en online.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


KantoorExpert koopt Office Centre van Staples

21/06/2018

KantoorExpert wil de 39 Nederlandse vestigingen van Office Centre overnemen van Staples. De leverancier van kantoorbenodigdheden uit Soest zou zo’n 40 miljoen euro veil hebben voor Office Centre.

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Hema opent eerste winkel in Berlijn

15/06/2018

Hema heeft zijn eerste Berlijnse winkel geopend, alweer de vijftiende in Duitsland.Hema ziet in Duitsland een belangrijke groeimarkt: reeds volgende maand opent de de keten haar tweede Berlijnse winkel.

Bol.com rolt herhaalservice Bespaar Continu online uit

15/06/2018

Bol.com lanceert herhaalservice Bespaar Continu op de website. Vergelijkbaar met Amazon Prime, bezorgt de dienst vaste commodity-producten die mensen altijd in huis willen hebben tegen kortingen.