Jumbo online meest besproken supermarkt | RetailDetail

Jumbo online meest besproken supermarkt

Jumbo online meest besproken supermarkt

Jumbo is in 2015 online de meest besproken supermarktketen van Nederland. Dat blijkt uit een onderzoek van monitoringtool Buzzcapture. Albert Heijn komt qua online aandacht nog in de buurt van Jumbo, maar al de rest volgt op grote afstand.

Sport belangrijk gespreksonderwerp

Vanaf 1 januari 2015 zijn er online en op sociale media volgens Buzzcapture bijna 800.000 berichten te vinden over supermarkten. Daarvan gaan er 34 procent over Jumbo, goed voor 265.000 berichten. Albert Heijn strandt met 259.000 berichten, goed voor 33 procent, op een zucht van Jumbo. Op de derde plaats staat Lidl, met bijna 93.000 berichten.


Een belangrijke reden voor de online aandacht bij Jumbo is de sponsoring van de wielerploeg Lotto Jumbo en de schaatsploeg met dezelfde naam. 19 procent van de berichten gaan over Lotto Jumbo. Ook het nieuws rond de bommeldingen in 2015 zorgde voor extra online aandacht. 5 procent van de berichten gingen over die zaak. Zonder die sponsoring of die bommeldingen zou Albert Heijn online de grootste supermarktketen zijn geweest.


Wordt er naar de sociale media gekeken, dan is Lidl de grootste op Facebook, terwijl Albert Heijn het meeste succes heeft op Twitter. Opvallend daarbij is dat weinig ketens een account hebben op Instagram en dat ze er wel bijna allemaal één hebben op YouTube, maar dat hun kanaal daar amper succes heeft.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Pabo start door als ‘be you’

21/06/2018

Het failliete erotiekconcern Beate Uhse, het moederbedrijf achter Pabo, neemt een doorstart onder een nieuwe merknaam. De focus ligt op online handel.

KantoorExpert koopt Office Centre van Staples

21/06/2018

KantoorExpert wil de 39 Nederlandse vestigingen van Office Centre overnemen van Staples. De leverancier van kantoorbenodigdheden uit Soest zou zo’n 40 miljoen euro veil hebben voor Office Centre.

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Hema opent eerste winkel in Berlijn

15/06/2018

Hema heeft zijn eerste Berlijnse winkel geopend, alweer de vijftiende in Duitsland.Hema ziet in Duitsland een belangrijke groeimarkt: reeds volgende maand opent de de keten haar tweede Berlijnse winkel.