JYSK Nordic weet omzet fiks op te krikken | RetailDetail

JYSK Nordic weet omzet fiks op te krikken

JYSK Nordic weet omzet fiks op te krikken

Het Deense JYSK Nordic, één van de twee grote takken van de JYSK Group, heeft in het voorbije boekjaar zijn omzet met 11% omhoog weten te stuwen. Het bedrijf groeide in alle landen waar het aanwezig is.

69 nieuwe winkels

Voor wisselkoerseffecten steeg de omzet met 11,2%, na wisselkoerseffecten bleef daar nog 9,3% van over. Op basis van de voorlopige cijfers verwacht het bedrijf een succesvol boekjaar 2015/2016, maar de definitieve cijfers worden pas in december vrijgegeven.

 

“We zijn heel tevreden met de resultaten en we willen dan ook lof toezwaaien aan alle medewerkers in landen van JYSK Nordic”, zegt CEO Jan Bogh.

 

De Denen hebben momenteel 1.086 winkels in Denemarken, Zweden, Noorwegen, Finland, het Verenigd Koninkrijk, Nederland, Polen, Tsjechië, Slowakije, Oekraïne, Hongarije, Bulgarije, Roemenië, Servië, Kroatië, Slovenië, Bosnië-Herzegovina, Griekenland en China. In al die landen was er sprake van organische groei, zelfs in landen waar de markt over het algemeen aan het krimpen was. Het voorbije jaar opende JYSK Nordic 69 in totaal nieuwe winkels.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

HelloFresh verhoogt omzetprognose

14/05/2018

HelloFresh trekt zijn verwachtingen voor 2018 op: het bedrijf verwacht in 2018 tot 35% te groeien (eerder was dat maximum 30%) dankzij positieve cijfers in de Verenigde Staten, inmiddels de grootste markt voor de Duitsers.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.