Kahn wil 45 filialen V&D redden | RetailDetail

Kahn wil 45 filialen V&D redden

Kahn wil 45 filialen V&D redden

Roland Kahn, die de nieuwe eigenaar van warenhuisketen V&D moet worden, is in onderhandeling om 45 filialen van de keten te redden. Momenteel zijn er 62 vestigingen van V&D in Nederland.

 

Strijd met Hudson’s Bay

Volgens de curatoren is er alvast vooruitgang in de onderhandelingen en staat een meerderheid van de verhuurders achter een doorstart. Dat vertellen ze aan RTL Z. Dat zal ook nodig zijn, want binnen enkele dagen moet er een overeenkomst gevonden zijn over tenminste 35 panden. Is dat niet het geval, dan valt de doorstart van V&D in het water.

 

Ook het Canadese Hudson’s Bay heeft immers interesse in flink wat panden van V&D, om er zijn eigen warenhuisketen te installeren. Eerder waren er al signalen dat heel wat verhuurders liever met Hudson’s Bay in zee gaan, omdat ze geen toekomst meer zien in V&D en ze vrezen dat het binnen een jaar opnieuw in de problemen zal komen.

 

Kahn kan wel op de hulp van de curatoren rekenen, die de overname door zijn investeringsbedrijf Cool Investments kan doordrukken, vanwege "zwaarwegend belang", bijvoorbeeld om zoveel mogelijk banen te redden. De verhuurders zouden in dat geval niet veel meer in de pap te brokken hebben.

 

Kahn heeft nog tot volgende week dinsdag de tijd om alles rond te krijgen, waaronder ook de financiering. Volgens hem is dat geen enkel probleem, maar dat wordt voorlopig nog niet bevestigd door zijn bank ING. Lukt het hem niet om de financiering tegen dan rond te krijgen en voldoende verhuurders te overtuigen, dan sluiten vanaf woensdag alle winkels de deuren en staat het personeel op straat.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.