Kamera Express opent vijf nieuwe winkels | RetailDetail

Kamera Express opent vijf nieuwe winkels

Kamera Express opent vijf nieuwe winkels

Fotoretailer Kamera Express opent vandaag vijf nieuwe filialen die allemaal te vinden zijn in voormalige panden van Foto Klein XL. Dat werd na een faillissement in februari overgenomen door Kamera Express.

Landelijke dekking

De nieuwe filialen van Kamera Express openen hun deuren in Utrecht, Den Bosch, Breda, Barendrecht en Eindhoven. Dankzij de uitbreiding groeit Kamera Express volgens oprichter Peter Merceij in één klap door naar een landelijke dekking, schrijft RetailNews.

 

Met de vijf nieuwe filialen komt het totaal aantal winkels van Kamera Express op dertien: twaalf winkels bevinden zich in Nederland, maar Kamera Express heeft ook één winkel in Antwerpen.

 

Klein Retail, het moederbedrijf van Foto Klein, ging begin februari failliet. Op dat moment had de keten in totaal 34 vestigingen in Nederland van de formules Foto Klein en Foto Klein XL. Kamera Express besloot de grote filialen over te nemen, de kleinere winkels sloten allemaal de deuren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.

Belgisch fonds dicht bij overname HEMA

09/05/2018

De Belgische Core Equity-holding zou dicht bij een overname van HEMA staan: er zou een mondeling akkoord zijn, de handtekeningen zouden snel kunnen volgen.