Karstadt wil het warenhuis heruitvinden | RetailDetail

Karstadt wil het warenhuis heruitvinden in Berlijn-Tegel

Karstadt wil het warenhuis heruitvinden in Berlijn-Tegel
Foto: Binder Medienagentur / Shutterstock.com

Karstadt opent op de Berlijnse luchthaven Tegel voor het eerst in dertig jaar een gloednieuw warenhuis in de hoofdstad. De nieuweling moet een baken van vernieuwing worden, met een uniek aanbod dat volledig is aangepast aan de locatie.

 

Warenhuizen worden netwerk-marktplaatsen

De Karstadt op Berlijn-Tegel opent in 2019 de deuren en moet de maatstaf voor de warenhuizen van de toekomst worden, vertelde Karstadt-CEO Stephan Fanderl bij de eerstesteenlegging. Het aanbod in de Karstadt-warenhuizen zal in de toekomst verschillen per locatie: de winkels worden meer marktplaatsen, waar online en offline aanbod naadloos in elkaar moeten overlopen. 

 

“Ons winkelmodel gaat er behoorlijk anders uitzien in Berlijn-Tegel, omdat we er de unieke winkelervaring van een netwerk-marktplaats creëren: het productassortiment wordt individueel afgestemd op maat van de locatie, waar het aanbod items op de winkelvloer en online zo dicht mogelijk met elkaar mee groeien”, aldus Fanderl. Dat betekent dat klanten niet alleen het fysieke contact met de producten op de winkelvloer zullen hebben, maar er ook toegang krijgen tot het “hele productuniversum van Karstad en veel van zijn partners” - online dan welteverstaan. Er komen dan ook gratis afhaalpunten in de nieuwe vestiging van zo’n 9.000 m².

 

“Alles wat we over digitaal hebben geleerd”

“In Berlijn-Tegel brengen we alles wat we al hebben geleerd en geprobeerd in het domein van de digitale wereld samen. Bijzonder is hier dat we de winkel er precies aan kunnen aanpassen”, zegt Fanderl nog.

 

In oktober opent Karstadt trouwens nog een nieuwe vestiging in het zuiden van Berlijn. Ook dit wordt een zogezegde netwerk-marktplaats van 7.900 m² verkoopoppervlakte, verdeeld over drie verdiepingen, in de Gropius Passagen. Met de twee nieuwe warenhuizen erbij komt de teller voor Karstadt in Berlijn op zeven te staan.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Pabo start door als ‘be you’

21/06/2018

Het failliete erotiekconcern Beate Uhse, het moederbedrijf achter Pabo, neemt een doorstart onder een nieuwe merknaam. De focus ligt op online handel.

KantoorExpert koopt Office Centre van Staples

21/06/2018

KantoorExpert wil de 39 Nederlandse vestigingen van Office Centre overnemen van Staples. De leverancier van kantoorbenodigdheden uit Soest zou zo’n 40 miljoen euro veil hebben voor Office Centre.

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

Home24 nieuw succesverhaal voor Rocket Internet

18/06/2018

Investeringsgroep Rocket Internet bracht na Zalando, HelloFresh en Delivery Hero afgelopen vrijdag ook de online meubelwinkel Home24 met succes naar de beurs. Met het opgehaalde geld wil de webshop zijn groei versnellen.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.