Karstadt wil het warenhuis heruitvinden | RetailDetail

Karstadt wil het warenhuis heruitvinden in Berlijn-Tegel

Karstadt wil het warenhuis heruitvinden in Berlijn-Tegel
Foto: Binder Medienagentur / Shutterstock.com

Karstadt opent op de Berlijnse luchthaven Tegel voor het eerst in dertig jaar een gloednieuw warenhuis in de hoofdstad. De nieuweling moet een baken van vernieuwing worden, met een uniek aanbod dat volledig is aangepast aan de locatie.

 

Warenhuizen worden netwerk-marktplaatsen

De Karstadt op Berlijn-Tegel opent in 2019 de deuren en moet de maatstaf voor de warenhuizen van de toekomst worden, vertelde Karstadt-CEO Stephan Fanderl bij de eerstesteenlegging. Het aanbod in de Karstadt-warenhuizen zal in de toekomst verschillen per locatie: de winkels worden meer marktplaatsen, waar online en offline aanbod naadloos in elkaar moeten overlopen. 

 

“Ons winkelmodel gaat er behoorlijk anders uitzien in Berlijn-Tegel, omdat we er de unieke winkelervaring van een netwerk-marktplaats creëren: het productassortiment wordt individueel afgestemd op maat van de locatie, waar het aanbod items op de winkelvloer en online zo dicht mogelijk met elkaar mee groeien”, aldus Fanderl. Dat betekent dat klanten niet alleen het fysieke contact met de producten op de winkelvloer zullen hebben, maar er ook toegang krijgen tot het “hele productuniversum van Karstad en veel van zijn partners” - online dan welteverstaan. Er komen dan ook gratis afhaalpunten in de nieuwe vestiging van zo’n 9.000 m².

 

“Alles wat we over digitaal hebben geleerd”

“In Berlijn-Tegel brengen we alles wat we al hebben geleerd en geprobeerd in het domein van de digitale wereld samen. Bijzonder is hier dat we de winkel er precies aan kunnen aanpassen”, zegt Fanderl nog.

 

In oktober opent Karstadt trouwens nog een nieuwe vestiging in het zuiden van Berlijn. Ook dit wordt een zogezegde netwerk-marktplaats van 7.900 m² verkoopoppervlakte, verdeeld over drie verdiepingen, in de Gropius Passagen. Met de twee nieuwe warenhuizen erbij komt de teller voor Karstadt in Berlijn op zeven te staan.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Erotiekketen Christine le Duc wil weer verleiden

14/08/2018

De keten van eroticashops Christine le Duc wil in Nederlandse handen een nieuwe verleidingspoging wagen. Gered uit het failliete concern Beate Uhse, zet de retailer haar zinnen op de Belgische en Nederlandse markt.

Media Markt boet voor Metro en voor Turkije

14/08/2018

Ceconomy, het moederbedrijf van Media Markt en Saturn, stagneerde in het voorbije kwartaal. De elektronicagroep moet op de beurs ook boeten voor de aandelendip bij Metro, de holding waarvan het vorig jaar afsplitste, en bezorgdheden om de Turkse expansie.

HelloFresh gaat toch nog niet voor winst

14/08/2018

Hoewel HelloFresh winst had beloofd voor het einde van dit jaar, geeft de leverancier van maaltijdboxen nu toch de voorkeur aan nieuwe investeringen. Na een sterk tweede kwartaal gaat het bedrijf voor extra groei in de Verenigde Staten.

Amazon mag levering volgende dag niet garanderen

13/08/2018

De Britse reclamewaakhond heeft het niet voor Amazons belofte om bestellingen van Prime-leden de volgende dag te zullen leveren. Tijdens de feestdagen vorig jaar waren er vertragingen, dus moet Amazon de garantie schrappen.

RetailDetail Day 2018: geobsedeerd door de klant

13/08/2018

Meer dan ooit staat de klant hoog op de agenda van retailers en merken. Maar is dat niet altijd zo geweest? De RetailDetail Day kijkt voorbij de hype en peilt naar de essentie van klantgericht ondernemen in het digitale tijdperk.

Hema onthoofdt eigen franchiseorganisatie

10/08/2018

Hema heeft de franchiseovereenkomst met de ondernemers aan het hoofd van haar franchiseorganisatie, samen goed voor 24 winkels, opgezegd. Er is al een tijdje fikse ruzie over de bijdrage die franchisenemers moeten afstaan voor onlineverkopen.