KBC en ING werken samen aan digitale klantenkaart | RetailDetail

KBC en ING werken samen aan digitale klantenkaart

KBC en ING werken samen aan digitale klantenkaart

Banken ING en KBC gaan een gecombineerd betaalmiddel- en getrouwheidsprogramma lanceren op de Belgische markt. Zo worden de bestaande programma's CityLife, Qustomer en Payconiq samengevoegd.

Qustomer en CityLife krijgen nieuwe merknaam

Beide banken zijn van plan om hun digitale klantenkaarten CityLife en Qustomer in een vernieuwd platform te combineren, dat later dit jaar gelanceerd wordt onder een nieuwe merknaam. Wat de betaaloplossing betreft, zal KBC samen met ING de Payconiq-oplossing verder uitwerken. Als voorproefje zullen Qustomer en CityLife vanaf vandaag al in de Payconiq-app beschikbaar zijn en Payconiq als betaalmogelijkheid in de CityLife-app. 

 

Op die manier willen KBC en ING naar eigen zeggen inspelen op de snel veranderende, digitale belevingswereld van hun klanten. ING heeft vorig jaar al haar eigen betaalmiddel Payconiq getest en het digitale getrouwheidsplatform Qustomer overgenomen. KBC stond dan weer mee aan de wieg van CityLife, een getrouwheidsplatform met dubbele spaarmogelijkheid, waarbij de koper zowel voor zichzelf als voor een goed doel kan sparen. Dat platform maakte tot nu toe gebruik van KBC MobilePay als mobiele betaaloplossing.

 

Al één miljoen gebruikers

De bestaande oplossingen worden in de Belgische markt al gebruikt door meer dan één miljoen consumenten bij meer dan 6.500 handelaars. Ze kunnen er getrouwheidspunten mee sparen, mobiel betalen of bij een select aantal handelaars beide tegelijkertijd. Het netwerk van aangesloten handelaars zal zich volgens KBC en ING in de komende maanden verder uitbreiden. 

 

Op termijn werken de partijen samen naar een gecombineerde digitale klantenkaart met mobiele betaalfunctie. Zowel de getrouwheidsplatformen van Qustomer en CityLife als het betaalplatform van Payconiq staan overigens open voor klanten van alle Belgische banken. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.