KBC en ING werken samen aan digitale klantenkaart | RetailDetail

KBC en ING werken samen aan digitale klantenkaart

KBC en ING werken samen aan digitale klantenkaart

Banken ING en KBC gaan een gecombineerd betaalmiddel- en getrouwheidsprogramma lanceren op de Belgische markt. Zo worden de bestaande programma's CityLife, Qustomer en Payconiq samengevoegd.

Qustomer en CityLife krijgen nieuwe merknaam

Beide banken zijn van plan om hun digitale klantenkaarten CityLife en Qustomer in een vernieuwd platform te combineren, dat later dit jaar gelanceerd wordt onder een nieuwe merknaam. Wat de betaaloplossing betreft, zal KBC samen met ING de Payconiq-oplossing verder uitwerken. Als voorproefje zullen Qustomer en CityLife vanaf vandaag al in de Payconiq-app beschikbaar zijn en Payconiq als betaalmogelijkheid in de CityLife-app. 

 

Op die manier willen KBC en ING naar eigen zeggen inspelen op de snel veranderende, digitale belevingswereld van hun klanten. ING heeft vorig jaar al haar eigen betaalmiddel Payconiq getest en het digitale getrouwheidsplatform Qustomer overgenomen. KBC stond dan weer mee aan de wieg van CityLife, een getrouwheidsplatform met dubbele spaarmogelijkheid, waarbij de koper zowel voor zichzelf als voor een goed doel kan sparen. Dat platform maakte tot nu toe gebruik van KBC MobilePay als mobiele betaaloplossing.

 

Al één miljoen gebruikers

De bestaande oplossingen worden in de Belgische markt al gebruikt door meer dan één miljoen consumenten bij meer dan 6.500 handelaars. Ze kunnen er getrouwheidspunten mee sparen, mobiel betalen of bij een select aantal handelaars beide tegelijkertijd. Het netwerk van aangesloten handelaars zal zich volgens KBC en ING in de komende maanden verder uitbreiden. 

 

Op termijn werken de partijen samen naar een gecombineerde digitale klantenkaart met mobiele betaalfunctie. Zowel de getrouwheidsplatformen van Qustomer en CityLife als het betaalplatform van Payconiq staan overigens open voor klanten van alle Belgische banken. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.